Firma Impact Clean Power Technology S.A. już od 17 lat produkuje magazyny energii i zestawy akumulatorów dla pojazdów z segmentu heavy duty. Polska spółka jest mocnym graczem w Europie – aktualne udziały w rynku wynoszą ponad 21 procent.
Więcej informacji na temat inwestycji znajdziesz na stronie Gazeta.pl
W ubiegłym roku Impact sprzedał rekordową liczbę 1200 akumulatorów, które trafiły do prawie 500 nowych autobusów elektrycznych i wodorowych, a także trolejbusów. Firma chwali się również realizacjami dużych projektów energetycznych dla PGE EO oraz PKP Energetyki.
Aktualna, dzienna produkcja w dotychczasowej fabryce należącej do spółki wynosi 1 MWh dziennie. To zdecydowanie zbyt mało, jak na zapotrzebowanie rynkowe. Dlatego władze spółki potrzebują większego i wydajniejszego obiektu.
Podczas panelu „Magazyny energii" w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach firma zapowiedziała budowę nowej inwestycji. Nowa gigafabryka będzie produkować na poziomie 2 GWh, a najbliższe plany zakładają zwiększenie mocy nawet do 5 GWh. Firma zamierza stworzyć dla swojej fabryki europejski łańcuch dostaw. Więcej informacji na temat inwestycji pojawi się już za kilka tygodni.
Aktualnie ponad 3,5 tys. pojazdów z segmentu heavy duty, takich jak autobusy miejskie, wykorzystuje akumulatory wyprodukowane przez spółkę Impact. Ich żywotność jest zaplanowana na 5-10 lat. W momencie, gdy ich sprawność spadnie poniżej poziomu potrzebnego w pojazdach, zostaną zainstalowane w magazynach energii.
To najnowszy projekt firmy Impact przy współpracy ze spółką Tauron. Jeszcze w tym roku zaprezentuje pierwsze magazyny oparte o elektrolit stały (tzw. solid state). Jednak na pełne wykorzystanie tej technologii trzeba będzie poczekać 3-4 lata. W najbliższych latach firma postawi też mocno na rozwój technologii ogniw wodorowych. Całość ma być oparta głównie o polskie technologie.