Strażacy chcą zabronić parkowania "elektryków" w garażu podziemnym

Strażacy apelują o wprowadzenie zakazu wjazdu na parkingi podziemne dla samochodów elektrycznych. Dlaczego bezemisyjne pojazdy mają być traktowane na równi z autami zasilanymi LPG?

Coraz popularniejsze samochody elektryczne w krajach Beneluksu powoli stają się utrapieniem dla tamtejszej straży pożarnej. Wszystko z powodu braku regulacji dotyczących parkowania aut elektrycznych w garażach podziemnych.

Dowiedz się więcej na temat motoryzacji ze strony głównej Gazeta.pl

„Brak sprzętu, brak przeszkolenia, ogromne ryzyko" – takimi hasłami argumentował w rozmowie z mediami Eric Labourdette - szef jednego z największych belgijskich związków zawodowych straży pożarnej.

Wciąż brakuje odpowiedniego sprzętu i przeszkolenia do gaszenia pożarów takich aut. Równie mocno podkreślana jest również obawa przed porażeniem prądem. Dlatego belgijscy strażacy nalegają, żeby traktować samochody elektryczne na tych samych zasadach jak auta z LPG – po prostu zabronić parkowania takich pojazdów w garażach podziemnych.

Kilka dni temu doszło do bardzo poważnego pożaru, w którym spłonął Volkswagen ID.3. Elektryczny samochód doszczętnie zniszczył część parkingu podziemnego w centrum Brukseli. Pożar uszkodził strop i stopił beton. Specjaliści będą przyglądać się uszkodzeniom i ocenią, czy nie będzie konieczna naprawa konstrukcji budynku.

Zobacz wideo

Nie są znane przyczyny pożaru, ale z relacji lokalnych mediów wynika, że samochód nie był podłączony do ładowarki. Na szczęście obyło się bez poważnych uszkodzeń innych pojazdów. Volkswagen był zaparkowany na najniższym poziomie parkingu, a miejsca obok nie były zajęte.

W ostatnim czasie cyklicznie pojawiają się informacje na temat płonących samochodów elektrycznych. Jednak na razie nie jest to aż palący problem jakby się wstępnie wydawało. Według raportu przygotowanego przez firmę AutoinsuranceEZ skala w przeliczeniu na wartości bezwzględne jest naprawdę bardzo marginalna. Dużo częściej płoną samochody spalinowe, ale dużo częściej (w skali na 100 tys. samochodów) auta hybrydowe.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.