Zrównoważona Kia. Zelektryfikowane serce Niro

Kia zaprezentowała nową Niro. Firma stawia na zrównoważony rozwój.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Kia zaprezentowała nową Niro, która wykorzystuje platformę trzeciej generacji, czyli najprawdopodobniej jest to zaktualizowana platforma E-GMP, która jest zarezerwowana dla modeli wyłącznie elektrycznych. Jest większa i zaprojektowana od podstaw.

Zobacz wideo Hyundai Ioniq 5 - testujemy auto nie z tego świata

Sercem ekologicznego nowego Niro są trzy najnowszej generacji zelektryfikowane układy napędowe, które obejmują wersję hybrydową (HEV), hybrydową typu plug-in (PHEV) i elektryczną (BEV). Modele PHEV i BEV będą zaprezentowane w późniejszym terminie, bliżej ich rynkowego debiutu.

Inżynierowie Kia zoptymalizowali układ kierowniczy i zawieszenie, z kolumnami McPhersona z przodu i czterowahaczową konfiguracją z tyłu, korzystając z nowej konfiguracji.

Nowa Niro urosła i jej wymiary wynoszą teraz: 4420 mm długości, 1825 mm szerokości i 1545 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2720 mm. Oznacza to wzrost o 65 mm długości, 20 mm szerokości, 10 mm wysokości i dodatkowe 20 mm rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem, co skutkuje bardziej przestronną kabiną.

Pojemność bagażnika również wzrosła – 451 litrów, czyli o 15 litrów w porównaniu do poprzednika.

Samoładujący się hybrydowy układ napędowy w nowej Kia Niro HEV składa się z zmodernizowanego czterocylindrowego silnika Smartstream 1.6 GDI o mocy 105 KM i momentu obrotowego wynoszącego 144 Nm oraz z silnika elektrycznego, który zapewnia dodatkowe 44 KM. Łączna moc to 141 KM, czyli identyczna jak w poprzedniej generacji. Moc przekazywana jest na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowego, dwusprzęgłowego automatu DCT.

Model oferuje także bezemisyjny tryb „Green Zone Drive". Można go aktywować w określonych miejscach, np. w okolicach szkół, szpitali czy w na terenach mieszkalnych. Kia nie wspomina o zasięgu wersji elektrycznej. Bycie samoładującą się hybrydą oznacza, że ??akumulator można ładować tylko poprzez hamowanie regeneracyjne lub silnik spalinowy. Według Kia, układ napędowy HEV jest w stanie osiągnąć 4,8 l/100 km.

Wnętrze jest inspirowane modelem EV6. Na wyposażeniu jest 10,25’’ ekran integrujący zestaw wskaźników i system informacyjno-rozrywkowy, a także 10-calowy wyświetlacz head-up. Znalazło się również miejsce dla klimatyzacji, bezprzewodowe ładowanie oraz gniazda USB typu C, a także oświetlenie ambientowe.

Z systemów warto wymienić Pakiet ADAS Kia DriveWise, który zawiera wszystkie najnowsze systemy, w tym zdalnego inteligentnego asystenta parkowania, asystenta jazdy na autostradzie, inteligentny tempomat oparty na nawigacji, asystenta bezpiecznego wychodzenia i asystenta unikania kolizji z tyłu.

Sprzedaż nowej Kii Niro rozpocznie się w Korei w tym miesiącu, a na pozostałych rynkach pojawi się później w 2022 roku. Jeśli chodzi o warianty PHEV i BEV, więcej szczegółów zostanie ogłoszonych bliżej wprowadzenia ich na rynek.

Więcej o: