Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Kia zaprezentowała nową Niro, która wykorzystuje platformę trzeciej generacji, czyli najprawdopodobniej jest to zaktualizowana platforma E-GMP, która jest zarezerwowana dla modeli wyłącznie elektrycznych. Jest większa i zaprojektowana od podstaw.
Sercem ekologicznego nowego Niro są trzy najnowszej generacji zelektryfikowane układy napędowe, które obejmują wersję hybrydową (HEV), hybrydową typu plug-in (PHEV) i elektryczną (BEV). Modele PHEV i BEV będą zaprezentowane w późniejszym terminie, bliżej ich rynkowego debiutu.
Inżynierowie Kia zoptymalizowali układ kierowniczy i zawieszenie, z kolumnami McPhersona z przodu i czterowahaczową konfiguracją z tyłu, korzystając z nowej konfiguracji.
Nowa Niro urosła i jej wymiary wynoszą teraz: 4420 mm długości, 1825 mm szerokości i 1545 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2720 mm. Oznacza to wzrost o 65 mm długości, 20 mm szerokości, 10 mm wysokości i dodatkowe 20 mm rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem, co skutkuje bardziej przestronną kabiną.
Pojemność bagażnika również wzrosła – 451 litrów, czyli o 15 litrów w porównaniu do poprzednika.
Samoładujący się hybrydowy układ napędowy w nowej Kia Niro HEV składa się z zmodernizowanego czterocylindrowego silnika Smartstream 1.6 GDI o mocy 105 KM i momentu obrotowego wynoszącego 144 Nm oraz z silnika elektrycznego, który zapewnia dodatkowe 44 KM. Łączna moc to 141 KM, czyli identyczna jak w poprzedniej generacji. Moc przekazywana jest na oś przednią za pośrednictwem sześciobiegowego, dwusprzęgłowego automatu DCT.
Model oferuje także bezemisyjny tryb „Green Zone Drive". Można go aktywować w określonych miejscach, np. w okolicach szkół, szpitali czy w na terenach mieszkalnych. Kia nie wspomina o zasięgu wersji elektrycznej. Bycie samoładującą się hybrydą oznacza, że ??akumulator można ładować tylko poprzez hamowanie regeneracyjne lub silnik spalinowy. Według Kia, układ napędowy HEV jest w stanie osiągnąć 4,8 l/100 km.
Wnętrze jest inspirowane modelem EV6. Na wyposażeniu jest 10,25’’ ekran integrujący zestaw wskaźników i system informacyjno-rozrywkowy, a także 10-calowy wyświetlacz head-up. Znalazło się również miejsce dla klimatyzacji, bezprzewodowe ładowanie oraz gniazda USB typu C, a także oświetlenie ambientowe.
Z systemów warto wymienić Pakiet ADAS Kia DriveWise, który zawiera wszystkie najnowsze systemy, w tym zdalnego inteligentnego asystenta parkowania, asystenta jazdy na autostradzie, inteligentny tempomat oparty na nawigacji, asystenta bezpiecznego wychodzenia i asystenta unikania kolizji z tyłu.
Sprzedaż nowej Kii Niro rozpocznie się w Korei w tym miesiącu, a na pozostałych rynkach pojawi się później w 2022 roku. Jeśli chodzi o warianty PHEV i BEV, więcej szczegółów zostanie ogłoszonych bliżej wprowadzenia ich na rynek.