Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
GDDKiA podpisało umowę na przygotowanie Koncepcji programowych dla trasy S10 Stargard – Piła. Jest to odcinek 108 km, który zostanie podzielony na 5 fragmentów, czyli zostanie podpisanych 5 oddzielnych umów na przygotowanie danego fragmentu trasy.
Kontrakty na trzy fragmenty zostały zawarte z firmą Transprojekt Gdański, natomiast na dwa odcinki z konsorcjum Databout i LH Engineering.
Koncepcje programowe uszczegółowią rozwiązania projektowe w korytarzu określonym, w uzyskanej w lipcu ubiegłego roku, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na tym etapie będzie jeszcze wariantowo analizowany układ węzłów drogowych. W ramach prac przygotowawczych, na całym przebiegu drogi, zostaną wykonane badania podłoża (sondowania, wiercenia i tomografia elektrooporowa). Po zakończeniu badań i wykonaniu dokumentacji w roku 2023 GDDKiA będzie gotowe do ogłoszenia przetargów na zaprojektowanie i budowę drogi.
S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na trasie przewidziano budowę jedenastu węzłów drogowych. Powstanie też pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.
Wykonawcy mają 13 miesięcy na opracowanie dokumentacji i wykonanie badań.