System Red Light zacznie polować na polskich kierowców. Znamy konkretne lokalizacje

GITD bierze się za przejazdy kolejowe. Będą sprawdzać, czy kierowcy zwracają uwagę na sygnalizację świetlną.

Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Przejazdy kolejowe to jedne z najniebezpieczniejszych miejsc na drogach. Chwila nieuwagi i tragedia gotowa. GITD bierze się zatem za kontrolę i chce wprowadzić system Red Light w ramach CANARD. Podała również lokalizację uruchomienia systemu i szuka wykonawcy.

Zobacz wideo Policja sprawdzała w Rzeszowie, jak kierowcy zachowują się na przejeździe kolejowym. Zarejestrowano 14 naszuszeń przepisów

Wrocław, Makowiska, Warszawa, Parkowo i Radomsko – w tych lokalizacjach planowane jest wprowadzenie kontroli na pierwszych przejazdach kolejowo-drogowych:

  • Warszawa (województwo mazowieckie) – ul. Cyrulików/Okuniewska w Rembertowie, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B,
  • Wrocław (województwo dolnośląskie) – ul. Szczecińska, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B,
  • Makowiska (województwo kujawsko-pomorskie) – droga wojewódzka nr 397 (Otorowo-Makowiska), przejazd kolejowo-drogowy kategorii C,
  • Parkowo (województwo wielkopolskie) – droga powiatowa Jaracz-Józefinowo, przejazd kolejowo-drogowy kategorii C,
  • Radomsko (województwo łódzkie) – ul. Piłsudskiego, przejazd kolejowo-drogowy kategorii B.

Miejsca te nie są pierwszymi lepszymi. Przejazdy zostały wytypowane w uzgodnieniu z Biurem Bezpieczeństwa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz w oparciu o analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Pociąg w USA uderzył w naczepę wyładowaną samochodamiCiężarówka i pociąg na torach. To było jak wybuch bomby

Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd, którym naruszono przepisy, jego kategorię oraz markę, zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych jadących pojazdów oraz do każdego zarejestrowanego zdarzenia przyporządkować dane dotyczące miejsca i czasu jego wystąpienia oraz czasu trwania fazy czerwonego światła. 

Wykonawca zostanie wybrany po przeprowadzeniu użyteczności danego urządzenia. Po wybraniu wykonawcy i podpisaniu umowy, firma będzie miała 44 tygodnie na montaż urządzeń.

Więcej o: