SKODA KODIAQ od początku swojej obecności na rynku oferuje jedne z najbardziej pożądanych cech w samochodach - praktyczność, przestronność, najnowsze systemy bezpieczeństwa, napęd na cztery koła czy świetne właściwości jezdne. I te założenia w nowym KODIAQU się nie zmieniły. Producent postawił jednak na odświeżoną stylistykę i nowoczesne technologie, które jeszcze lepiej wpisują ten model w wymagający świat współczesnych SUV-ów.
Choć bryła SKODY KODIAQ pozostała bez zmian, przeprojektowany front z sześciokątnym, pionowo umieszczonym grillem nadaje mu nowoczesny i bardziej współczesny wygląd. Węższe, bardziej dynamiczne reflektory są teraz standardowo wyposażone w technologię LED, a po raz pierwszy dla modelu KODIAQ dostępne są opcjonalnie reflektory Full LED Matrix (w standardzie już od wersji Style). To nie jedyna innowacja. Obręcze kół, 19-calowe Procyon i 20-calowe Sagitarius dostępne dla wariantu KODIAQ RS, wyposażone są w zdejmowane osłony, które poprawiają aerodynamikę. Podobną funkcję ma tylny spoiler i boczne lamele tylnej szyby. Wszystko po to, by zmniejszyć opór powietrza, co przekłada się na większy komfort i ekonomię jazdy.
W kabinie pojawiły się nowe ozdobne listwy i kontrastujące szwy, co odświeżyło wnętrze SKODY KODIAQ. Po raz pierwszy w konfiguratorze pojawiły się też ergonomiczne fotele z perforowanej skóry z wielokierunkową elektryczną regulacją siedzenia, wentylacją i funkcją masażu. Fotele Eco są opcjonalne dla wyposażenia Ambition i Style i posiadają wysokiej jakości, ekologiczne pokrowce wykonane z wegańskich materiałów pochodzących z recyklingu.
W nowoczesnym SUV-ie ni mogło zabraknąć technologii. W KODIAQU znajdziemy nowy zestaw cyfrowych wskaźników Virtual Cockpit o przekątnej 10,25 cala. Wirtualne zegary wyświetlają najpotrzebniejsze informacje, a ich zawartość kierowca może dopasować do własnych preferencji. System oferuje aż pięć rodzajów przeprojektowanych interfejsów zmieniających nie tylko szatę graficzną, ale także zawartość wyświetlanych informacji.
W nowej SKODZIE KODIAQ pojawił się też ulepszony system nagłośnienia CANTON, który składa się z dziesięciu (a nie jak poprzednio - z ośmiu) głośników o łącznej mocy 625 watów. Dwa nowe głośniki znajdują się w przednich panelach drzwi. Nie zabrakło oczywiście centralnego głośnika w desce rozdzielczej i subwoofera w bagażniku.
Jedną z zalet SKODY KODIAQ od początku istnienia tego modelu była możliwość dopasowania charakteru auta do własnych potrzeb. KODIAQ może być zarówno praktycznym miejskim SUV-em, samochodem, którym zapuścimy się na nieznane nieutwardzone szlaki, autem sportowym w wersji SPORTLINE lub RS, a także luksusowym w wariancie Laurin&Klement. Dzięki mnogości wersji wyposażenia każdy znajdzie coś dla siebie.
SKODA KODIAQ może występować w standardowej, 5-osobowej wersji, ale także w wariancie 7-osobowym. W wersji pięciomiejscowej pojemność bagażnika to 835 l. Składając oparcia tylnej kanapy można ją zwiększyć do 2065 l. Opcjonalna elektryczna pokrywa bagażnika zapewnia łatwe otwieranie, a wirtualny pedał zapewnia dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą jednego ruchu nogi.
Równie szerokie portfolio KODIAQ oferuje w gamie napędowej. W ofercie znajdziemy zarówno oszczędne 1.5 TSI o mocy 150 KM zestawione z automatyczną 7-biegową przekładnią, ale także mocniejszy wariant 2.0 o mocy 190 KM, która trafia na wszystkie cztery koła. Silniki wysokoprężne reprezentuje kilka wariantów jednostki 2.0 TDI o mocy 150 lub 200 KM. Na szczycie gamy stoi KODIAQ RS, który zamiast diesla tym razem otrzymał nowoczesny silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM, która za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG trafia na cztery koła zapewniając iście sportowe osiągi. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa jedynie 6,5 sekundy.
SKODA KODIAQ to auto w zasadzie dla każdego i nie ma w tym krzty przesady. Jeśli na co dzień nie opuszczamy miejskich terenów, doskonale sprawdzi się jako ekonomiczny i szalenie praktyczny samochód na dojazdy do pracy, zakupy (nawet te ekstremalnie duże), czy wożenie dzieci do szkoły. Mocniejsze jednostki wyposażone w napęd na cztery koła pozwolą zapuścić się w nieznane, dlatego często takie wersje wybierają fani aktywnego trybu życia. KODIAQ-iem można zabrać ze sobą rowery, kajaki, a nawet pociągnąć przyczepę z łódką, motocyklem czy skuterem. Luksusowo wyposażony wariant Laurin&Klement ucieszy fanów ekskluzywnego wykończenia i pozwoli poczuć się w SUV-ie jak w limuzynie. Z kolei sportowy wariant RS to gratka dla kierowców z bardziej dynamicznym usposobieniem. Patrząc na ofertę tego modelu można bez przesady stwierdzić, że to samochód-kameleon, który na etapie konfigurowania można zaprojektować na setki innych sposobów, które wpasują się nawet w najbardziej wymagające gusta.