Odcinkowy pomiar prędkości w Warszawie. Na A1 OPP płonie, czas by kierowcy zwolnili na S8

Na trasie S8 biegnącej przez Warszawę jeszcze w tym roku pojawi się odcinkowy pomiar prędkości. Mowa o dwóch odcinkach trasy S8.

Odcinkowy pomiar prędkości to bardzo skuteczny sposób wyegzekwowania od kierowców przestrzegania przepisów. O tym jak efektywne jest to rozwiązanie przekonaliśmy się na przykładzie jeszcze budowanej autostrady A1, gdzie zamontowany OPP łapie tysiąc kierowców dziennie. Więcej o tym odcinku pisaliśmy w poniższym artykule:

Odcinkowy pomiar prędkości w Warszawie

Główny Inspektorat Transportu Drogowego podpisał umowę z wykonawcą na zamontowanie dwóch odcinkowych pomiarów prędkości w stolicy. Bramki mierzące prędkość kierowców pojawią się w dwóch miejscach na trasie S8 - od węzła Konotopa do okolicy ul. Lazurowej na Bemowie, oraz od węzła Łabiszyńska na Bródnie aż do Marek.

Pierwszy fragment według GITD będzie miał długość około 5 kilometrów (choć z mapy wychodzi ok. 6,5 km). Zacznie się na węźle Konotopa, nieopodal miejsca, w którym autostrada A2 przechodzi w drogę ekspresową S8. Kierowcy często zapominają tam o tym by zwolnić, ponieważ trasa ma miejscami po 4-5 pasów w każdym kierunku. Znajdują się tam jednak liczne zjazdy i rozjazdy, dlatego konieczne jest przestrzeganie przepisów.

Odcinkowy pomiar prędkości, Warszawa, trasa S8Odcinkowy pomiar prędkości, Warszawa, trasa S8 Moto.pl

Drugi fragment pomiędzy węzłem Łabiszyńska (Bródno) a węzłem Piłsudskiego (Marki) GITD oszacowało na 12 kilometrów (z mapy wynika jednak, że to niewiele ponad 4 km). Pomiary prędkości będą zamontowane w obu kierunkach na głównych nitkach trasy S8.

Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości mają być gotowe do października 2021 r. Łączny koszt infrastruktury został oszacowany na blisko 4 mln zł.

Odcinkowy pomiar prędkości, Warszawa, trasa S8Odcinkowy pomiar prędkości, Warszawa, trasa S8 Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Autostrada A1. OPP łapie tysiąc kierowców dziennie

Odcinkowy pomiar prędkości na budowanym fragmencie autostrady A1 zaczął działać 20 stycznia na odcinku od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego (blisko 16 km). Do minionego weekendu zarejestrował na nim 46 tysięcy zbyt szybko jadących kierowców. Drugi odcinek A1 objęty odcinkowym pomiarem prędkości na A1 to Kamieńsk - obwodnica Częstochowy, czyli około 41 km budowanej autostrady. Tutaj urządzenia zaczęły działać 22 stycznia i wyłapały 54 tysięcy samochodów.

Na czym polega odcinkowy pomiar prędkości?

System odcinkowego pomiaru prędkości oblicza czas, który upłynął od chwili minięcia pierwszej bramki, do momentu przejechania przez drugą bramkę. Na tej podstawie wylicza średnią prędkość przejazdu na monitorowanym odcinku. Jeśli będzie ona większa, niż pozwalają limity, kierowca otrzyma mandat. O ile większa? Zasada jest identyczna jak w przypadku fotoradarów. Przekroczenie prędkości o 10 km/h i mniej nie jest rejestrowane.

Odcinkowy Pomiar PrędkościOdcinkowy Pomiar Prędkości Źródło: CANARD/GITD

Nowe znaki na polskich drogachNowe znaki na polskich drogach Fot. Ministerstwo Infrastruktury

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.