Szósta generacja Subaru Outback została zbudowana na nowej platformie Subaru Global Platform, która jest bazą dla wszystkich nowych modeli marki Subaru. Nowa konstrukcja pozwoliła usztywnić nadwozie, a sztywność skrętną poprawiono o połowę. Mamy oczywiście napęd na cztery koła, który przekazywany jest z silnika za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT. Skoro mowa o silniku, to czeka nas małe rozczarowanie. 2.5-litrowy czterocylindrowy bokser to ta sama konstrukcja, która pracowała pod maską poprzedniej generacji. Nadal oferuje moc 169 KM i maksymalny moment obrotowy 252 Nm, ale producent twierdzi, że optymalizacja poszczególnych podzespołów i wyższy stopień sprężania mają przekładać się na większą ekonomię paliwa.
Nowe Subaru Outback nie różni się zbytnio od poprzednika. Przednie reflektory zyskały nieco lżejszy optycznie kształt, a z tyłu pojawiły się LED-owe lampy. Linia boczna wygląda niemal identycznie jak w poprzedniku.
Również w kabinie znajdziemy sporo podobieństw do poprzedniej generacji. Na środku deski rozdzielczej dominuje ekran centrum multimedialnego o przekątnej 11,6 cala, który - zgodnie z ostatnią modą - ustawiono w pozycji pionowej. Nie zabrakło złącza Apple Car Play i Android Auto. Podobno kabina została znacznie lepiej wyciszona względem poprzedniej generacji.
Nie zabrakło znanego w Subaru systemu EyeSight opartego na dwóch kamerach umieszczonych przy lusterku. Kamery stale monitorują drogę i w razie potrzeby systemy mogą rozpocząć hamowanie awaryjne, lub utrzymywać pojazd na pasie ruchu. Na ukłąd EyeSight składa się 11 systemów wsparcia kierowcy.
Nowy Outback dostał nowy tryb jazdy terenowej oznaczony jako X. Ma podwójne funkcje śnieg/żwir i śnieg/błoto, które dopasowują charakterystykę układu napędowego do podłoża, po którym się poruszamy. Jak na terenowe kombi Outback może się pochwalić świetnymi parametrami terenowymi. Prześwit wynosi 21,3 cm, kąt natarcia - 19,7 stopnia, kąt zejścia - 22,6 stopnia, a rampowy - 21 stopni.
Z roku na rok Subaru traci popularność w Europie. Brak mocniejszych jednostek napędowych może jeszcze pogłębić tę tendencję. Subaru planuje debiut modelu elektrycznego, który ma przywrócić marce dawną świetność. W gamie pojawią się też modele hybrydowe.