W teście porównano piętnaście marek opon o wysokich osiągach w najpopularniejszym rozmiarze na wielu europejskich rynkach 205/55R16, powszechnie stosowanym w szerokiej gamie rodzinnych hatchbacków i sedanów. Samochodem testowym był najpopularniejszy model na Starym Kontynencie, a więc wszystkim świetnie znany Volkswagen Golf. Po przetestowaniu opony Goodyear EfficientGrip Performance 2 eksperci ADAC docenili jej szczególnie wysoką odporność na zużycie, krótką drogę hamowania i dobrą sterowność na mokrej nawierzchni.
Goodyear podkreśla świetne wyniki swoich nowych opon. Jeden z konkurentów osiągnął limit zużycia po przejechaniu zaledwie 24 800 km, podczas gdy w identycznych warunkach opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 wykazała się ponad dwukrotnie wyższym przewidywanym zużyciem przy przebiegu 55 300 km. Co więcej, trzy marki z trudem osiągnęły 50 proc. przebiegu opony amerykańskiej firmy.
Podczas badań wewnętrznych i niezależnego TUV SUD wykazały, że przebieg tej opony był o około 50 proc. dłuższy niż w przypadku poprzedniego modelu i o 20 proc. dłuższy w porównaniu z oponą głównego rywala. Goodyear chwali się także najkrótszą drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
- Cieszymy się, że wyniki testu ADAC potwierdzają wnioski z poprzednich badań. Jest jasne, że opona EfficientGrip Performance 2 to doskonały wybór dla kierowców pokonujących duże dystanse, którzy oczekują również sprawdzonych osiągów. Dwukrotnie dłuższe przebiegi w porównaniu z konkurencyjnymi oponami przynoszą znaczne korzyści pod względem kosztów i ochrony środowiska zarówno kierowcom, jak i menedżerom flot
- powiedział Piotr Nagalski, dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie. Opona EfficientGrip Performance 2 jest dostępna w 45 rozmiarach na obręcze od 15 do 18 cali. Producent chwali się, że najlepsze wyniki przebiegu w testach osiąga dzięki zastosowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań, w tym wysokiej elastyczności i sprężystości bieżnika. Przekłada się to na mniejsze zużycie opon, spowodowane trudnymi warunkami drogowymi, bez pogorszenia osiągów na mokrej i suchej nawierzchni.