Kia ogłosiła wprowadzenie nowego logo. Zmiana ma symbolizować nadchodzącą transformację i nowe cele marki. Kia ma ambitny cel - zamierza zostać liderem branży motoryzacyjnej. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią nowe logo przypomina odręczny podpis. Ciągła linia ma być wyrazem tego, że Kia chce inspirować, a symetria - świadczyć o pewności marki w dążeniu do celu.
Wprowadzenie nowego logo wynika ze strategii biznesowej "Plan S" ("S" jest skrótem od wyrazu "shift" oznaczającego "zmianę") zaprezentowanej w 2020 roku. Aby zostać jednym z liderów na arenie motoryzacyjnej, marka chce skoncentrować się na popularyzacji samochodów elektrycznych i na wprowadzeniu usług związanych z mobilnością. Kia zamierza dostosować swoje działania do potrzeb nawet małych grup klientów, a także do specyfiki poszczególnych regionów.
Nowe logo Kia odzwierciedla dążenie marki do tego, aby zostać liderem zmian oraz innowacji. Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży
- powiedział Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia.
Dotychczasowe hasło reklamowe marki Kia brzmiało "The Power to Surprise". Z nowym logo przyszedł także nowy slogan. Nowe motto marki brzmi "Movement that inspires".
Nowe logo zostało zaprezentowane podczas pokazu pirotechnicznego nad miastem Incheon w Korei. 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków podczas synchronicznego pokazu. Przy okazji został ustanowiony nowy rekord Guinnessa w kategorii „liczba dronów wykorzystanych do pokazu fajerwerków”. Pokaz można zobaczyć na oficjalnym kanale marki Kia na YouTubie.
Szczegóły dotyczące nowej strategii, celu i filozofii marki zostaną przedstawione podczas światowego wydarzenia "New Kia Brand Showcase". Odbędzie się ono w piątek, 15 stycznia, o godzinie 1:00 w nocy czasu europejskiego. Transmisję będzie można obejrzeć na kanale marki Kia na YouTubie.