Lexus LC doczekał się drobnej modernizacji. Dalej jest piękny

Zjawiskowe coupe japońskiego producenta nie cieszy się wielkim powodzeniem wśród klientów. Na przeszkodzie stoi wysoka cena i wiek samochodu. Teraz pojawiło się kilka dodatkowych powodów, aby go kupić.

Luksusowy dwudrzwiowy Lexus LC ma nadwozie coupe i należy do kategorii gran turismo - aut, które mimo jednej pary drzwi, nie mają jednoznacznie sportowego charakteru. Ich głównym zadaniem jest komfortowe podróżowanie na duże odległości i... w dobrym stylu.

Lexus LC - lżej i więcej sportu we flagowym gran turismo

Centrala jednak musiała uznać, że modelowi brakuje "pazura", bo wprowadziła szereg drobnych zmian. Najważniejsze z nich można znaleźć w zawieszeniu samochodu. Przede wszystkim stało się lżejsze.

Efekt osiągnięto stosując nowe materiały: aluminiowe wahacze, puste w środku stabilizatory o innym projekcie i nowe sprężyny zawieszenia oraz obręcze kół. Podobno w rezultacie oszczędzono około 10 kg, co w przypadku mas nieresorowanych ma spore znaczenie.

Zobacz wideo

Drugim efektem zmian w układzie jezdnym ma być bardziej sportowe prowadzenie. Tylny stabilizator jest sztywniejszy, co razem ze zmianami w oprogramowaniu sterującym tłumieniem, ma sprawić, że luksusowe coupe będzie zgrabniej wpisywać się w zakręty. Nowością w tym modelu jest też elektroniczny system Active Cornering Assist, który wykorzystując hamulce wprowadza drobne korekty toru jazdy w czasie pokonywania wiraży.

Multimedia Lexusa LC zostały wzbogacone o Android Auto

Poza tym delikatnie zmienił się wygląd. Nowe obręcze kół mają atrakcyjniejszy wzór. Wprowadzono też dwa nowe kolory lakieru: Cadmium Orange i Nori Green Pearl, a także nowy kolor skórzanego wykończenia kabiny: Flare Red. Istotną zmianą, którą można zauważyć we wnętrzu jest też uzupełnienie zestawu multimedialnego o obsługę Android Auto. Ucieszy to właścicieli smartfonów z systemem Google.

Lexus LCLexus LC fot. Lexus

Kolejne zmiany poczyniono w oprogramowaniu automatycznych skrzyń biegów w obu wersjach: hybrydowej LC 500h oraz wyposażonej w potężny 5-litrowy silnik V8 odmiany LC 500. W tym ostatnim zmiany biegów 10-stopniowej skrzyni Direct Shift Transmission mają następować sprawniej, a w odmianie hybrydowej wyposażonej w e-CVT - sprawniej i wcześniej. Teraz będzie zdolna zredukować przełożenia aż do drugiego przy dynamicznym przyspieszaniu.

Ostatnie nowości można znaleźć w wyposażeniu elektronicznym z zakresu bezpieczeństwa skupionym pod nazwą Lexus Safety System +, który stał się standardowym wyposażeniem każdej wersji. LSS+ obejmuje m.in. układ wykrywania pieszych, opuszczania pasa ruchu, aktywny tempomat i czujniki tzw. martwych stref.

Jeszcze nie wiadomo kiedy dokładnie odświeżony Lexus LC trafi do polskich salonów, ale nastąpi to na pewno w drugiej połowie 2020 r.

Więcej o: