Mercedes przywiezie do Genewy Mercedesa-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupe. Pod maską SUV-a pracuje potężne, benzynowe 4.0 V8, które oferuje kierowcy aż 571 KM mocy (750 Nm). W bazowej odmianie, bo na targach nie zabraknie jeszcze potężniejszej wersji z literą "S" w nazwie, gdzie moc V-ósemki podbito do 612 KM (850 Nm). Jedną z nowości jest instalacja 48V i układ miękkiej hybrydy.
Rozrusznik-alternator EQ Boost potrafi na chwilę dostarczyć kolejne 22 KM i 250 Nm.
Standardem jest tu zaawansowany napęd na cztery koła 4MATIC+ oraz sportowo zestrojony automat o 9 przełożeniach SPEEDSHIFT TCT 9G. GLE będzie wyposażone w cały szereg systemów pozwalających w pełni wykorzystać tak potężny silnik. Choćby: systemem stabilizacji przechyłów Active Ride Control, zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+, adaptacyjną regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System), napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, system wyboru trybu jazdy (z trybami Sport, Sport+ oraz Race) oraz wyczynowe hamulce, również sygnowane logiem AMG.
Osiągi Mercedesa-AMG GLE 63 Coupe?
O oszczędność podczas spokojnej jazdy będzie dbał nie tylko układ miękkiej hybrydy, ale także funkcja dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia cylindry numer 2, 3, 5 i 8 są dezaktywowane, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Układ jest dostępny po wybraniu przez kierowcę trybu Comfort,w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 1000 do 3250 obr./min).
Wersja AMG to oczywiście szereg sportowych dodatków i akcentów. W naszej galerii znajdziecie sporo zdjęć. Część oczywiście wkleiliśmy także w tekst.