Droga S7. Wyjazd z Warszawy na południe zostanie otwarty pod koniec 2022 roku

Droga S7, a dokładnie odcinek wyjazdowy z Warszawy na południe, ma nowego wykonawcę. Pojedziemy nim jesienią 2022 roku.
Podpisaliśmy umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). Powtórny przetarg był efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą inwestycji

- pisze w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Nowym wykonawcą jest Polaqua, a wartość umowy to ok. 457,3 mln zł. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r.

Kierowca z wyobraźnią. Jechał bolidem F1 po czeskiej autostradzie

Droga S7 z Warszawy. 6,6 kilometra po nowym śladzie

Odcinek od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,6 km będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. W ramach zadania wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, kładka pieszo-rowerowa, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Warszawa i Kraków będą połączone

W realizacji są kolejne dwa odcinki do obwodnicy Grójca, które zapewnią nowe, bezkolizyjne połączenie Południowej Obwodnicy Warszawy z drogą ekspresową S7 w kierunku Krakowa i dalej na południe. Kolejny odcinek o długości blisko 8 km, od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca, realizuje firma Mota-Engil Central Europe.

Przypomnijmy, że od Grójca do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego dojedziemy już w ekspresowym tempie. W grudniu 2019 roku, na około pięć miesięcy przed terminem umownym, udostępniono kierowcom ciąg główny drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód.

Więcej o:
Komentarze (27)
Droga S7. Wyjazd z Warszawy na południe zostanie otwarty pod koniec 2022 roku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • susceptant

    Oceniono 12 razy 10

    Dobrze, że jest mapa, źle - że aktualność jej można określić mniej więcej na połowę 2019 r.
    Z brakujących odcinkó S7 Warszawa-Kraków:
    - S7 W-wa Lesznowola-Tarczyn: kilka tygodni temu w końcu wydano zezwolenie na realizację z ok. rocznym opóźnieniem - termin oddania przesunie się na wiosnę 2022 (może uda się zapewnić przejezdność na koniec 2021 - t najbardziej optymistyczna wersja).
    - S7 Tarczyn-Grójec: w budowie, stan zaawansowania ok. 40%, możliwe ukończenie ok. połowy 2021.
    - S7 gr. woj. świętokrzyskiego - w. Miechów - trwa przetarg, w przyszłym tygodniu mają być otwarte oferty, ukończenie można przewidywać najwcześniej na II połowę 2023
    - S7 Miechów-Szczepanowice - pod koniec 2019 wydano nową decyzję środowiskową, na ten rok zapowiadane jest ogłoszenie przetargu, ukończenia spodziewać się można najwcześniej w 2024 r.
    - S7 Szczepanowice - Widoma: trwają prace drogowe, zaawansowanie ok. 10%, zakończenia można się spodziewać na koniec 2021
    - S7 Widoma - Kraków Nowa Huta: w 2018 podpisana umowa na projekt i budowę, pod koniec 2019 złożono projekt budowlany (opóźnienie ok. 4 miesiące), trwa procedowanie wydania zezwolenia na realizację, możliwe oddanie do użytku najwcześniej pod koniec 2022.

  • Gość: sfsf

    Oceniono 3 razy 1

    dziwnie sie buduje te drogi zaczyna sie od pol i wsi a dopiero po 10 latach dochodzi do obwodnic duzych miast jak Warszawa i Krakow...nie powinno byc odwrotnie?

  • pieknyinaczej

    0

    Teraz nastąpi kompletne zaniechanie budowania dróg , przez :
    1. Obijanie doopy blachą przez urzędników PiS - czyli kompletny brak decyzji przez PiS - bo się boją , jak się nie podejmie decyzji to mi nic nie zrobią.
    2. Brak środków z UE
    3. Wzrost płacy minimalnej
    4. Brak pracowników

  • samochodemwszedzie

    Oceniono 11 razy -1

    Co na północ z trasą N-S to jest ważniejsze dla Warszawiaków bo to pozwoli szybciej jeździć przez miasto i je odkorkować ale do tego trzeba normalnych władz a nie czaskoskiego od rowerków!

  • mojamagna

    Oceniono 20 razy -8

    czy dzielne władze Warszawy zamierzają choć podłączyć s-7/ s 79 do Żwirki i Wigury, czy wpuszczą ten cały ruch w Marynarską i Sasanki?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX