Aby usprawnić ruch na krajowej siódemce, konieczne jest zakończenie prac na wszystkich odcinkach. GDDKiA właśnie otworzyło procedury przetargowe na dwa kolejne fragmenty. Chodzi o rozbudowę 13 kilometrów trasy pomiędzy Siedlinem i Załuskami oraz 12-kilometrowy odcinek Załuski – Modlin.
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
Optymistyczne założenia mówią, że umowa z wykonawcą ma być podpisana w marcu 2020 r. Realizacja zadania ma potrwać 45 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2024 r.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km na odcinku Siedlin - Załuski i 12 km pomiędzy Załuskami a Modlinem drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej DK7.
Ponadto wybudowane zostaną cztery węzły drogowe. Na odcinku S7 Siedlin - Załuski powstaną Poczernin i Przyborowice, a na odcinku S7 Załuski - Modlin pojawią się węzły Załuski i Ostrzykowizna.
Powstaną również drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu.