Toyota Raize to mały crossover zbudowany na platformie DNGA, którą można określić mianem budżetowej odmiany płyty TNGA, którą dobrze już znamy z najnowszych samochodów Toyoty, które pojawiły się w Polsce. Co to znaczy "mały"? Toyota Raize mierzy 3 995 mm długości, 1 695 mm szerokości i 1620 mm wysokości.
Producent chwali się, że pod względem przestronności Toyota Raize ma być liderem segmentu tak małych SUV-ów. I chwali się dużym, 369-litrowym bagażnikiem oraz tylną kanapą.
>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<
Pod maską znalazł się turbodoładowany, benzynowy silnik 1.0 o mocy 98 KM i 140 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Raize korzysta z bezstopniowej skrzyni D-CVT, którą opracowała należąca do Toyoty marka Daihatsu. Osiągów Toyoty Raize jeszcze nie znamy, ale wiemy, że ma zużywać średnio 5,4 l/100 km.
To wynik wersji z napędem na przód. Za dopłatą małego SUV-a będzie można wyposażyć w napęd 4WD (deklarowane spalanie podskakuje do 5,7 l/100 km). System Dynamic Torque Control 4WD przekazuje część momentu na tylne koła przy dynamicznym ruszaniu, a także, kiedy Raize jedzie po trudniejszym terenie.
Toyota Raize zadebiutowała na japońskim rynku i została tam wyceniona na 1 679 000 jenów, co w złotówkach daje około 59 tysięcy. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji, czy Raize wyjedzie poza Kraj Kwitnącej Wiśni. Na razie traktujemy małą Toyotę w ramach ciekawostki.
Chcielibyście zobaczyć takie auto na polskich ulicach?
>>> Ostatnio w Studiu Biznes wybraliśmy się na wycieczkę na Wystawę Klasyków. To miejsce, które powinien odwiedzić każdy fan motoryzacji: