TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC
Nowy Nissan Juke jest napędzany 1-litrowym, 3-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM, który zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Kierowcy będą mieli do wyboru ręczną lub automatyczną skrzynię biegów.
Juke'a oparto na platformie CMF-B, którą alians Renault-Nissan wykorzystał niedawno w nowych miejskich Renault, Clio oraz Capturze. Nowy Nissan Juke mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości. Bagażnik jest większy o 20 proc. i pomieści aż 422 l, co zdecydowanie jest wynikiem imponującym. Co więcej, ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami.
Polski cennik nowego Juke'a otworzy 67 900 zł. To wersja wyposażenia Visia. Bez dopłat dostaniemy tu m.in.: jednobryłowe przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, manualną klimatyzację, system audio z 4 głośnikami oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Komfort i bezpieczeństwo jazdy poprawiają światła Full LED, automatyczne światła drogowe, system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, system ostrzegania i interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz system wspomagający ruszanie pod górę.
>>> Zobacz nowego Nissana Juke na filmie. Czy podoba ci się jego nowa stylistyka?
Kolejna wersja to Acenta, wyceniona na 73 400 zł. Poszerza wyposażenie o: 8-calowy ekrandotykowym, kamerę cofania, a także 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich. Co ważne, system multimedialny jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Kosztujący 80 900 zł Nissan Juke N-Connecta chce przyciągnąć klientów: światłami przeciwmgłowymi (LED), automatycznymi wycieraczkami z czujnikiem deszczu, automatyczną klimatyzacją, systemem inteligentnego kluczyka I-Key, 7-calowym wyświetlaczem na panelu wskaźników oraz anteną w kształcie płetwy rekina. Juke w tej wersji to pierwszy model marki, w którym oferowany jest zestaw usług NissanConnect.
86 900 zł kosztuje Nissan Juke N-Design. To odmiana nastawiona na stylowy, ciekawy wygląd. Nissan chwali się atrakcyjnymi, 19-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich, dwukolorowym nadwoziem (białe perłowe z czarnym, metalizowanym dachem) z dekoracyjnymi detalami wykończenia, aż do oryginalnego biało-czarnego wnętrza, wykończonego wysokiej jakości syntetyczną skórą. W ramach wyposażenia opcjonalnego można wybrać jedną z dwóch dodatkowych odmian wykończenia wnętrza – z pomarańczowo-czarnej skóry lub eleganckiej czarnej Alcantary.
Na koniec zostawiliśmy topową wersję Tekna, którą wyceniono na 92 900 zł. Poszerza wyposażenia N-Connecta m.in. o: 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich, system kamer 360°, podgrzewane fotele oraz skórzano-materiałową tapicerkę. Ponadto wyróżnia się bogatym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, na którego liście znalazł się zaawansowany układ wspomagający kierowcę ProPILOT, a także systemy ostrzegające o pojeździe w martwym polu oraz o ruchu w kierunku poprzecznym.
Nowy Nissan Juke kosztuje wyjściowo 67 900 zł. Za te pieniądze ma litrowy silnik o mocy 117 KM i ręczną skrzynię. Sprawdźmy, ile trzeba zapłacić za kilku konkurentów o podobnej mocy. W poniższych cenach nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.
Jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszym graczem w Europie w tym segmencie jest krewniak Juke'a - model Captur z Renault. Na razie nie ma jednak sensu podawać jego ceny, bo cennik nowej, zbudowanej na tej samej platformie, co Juke, generacji wciąż pozostaje tajemnicą. Aktualne Renault Captur kosztuje 59 900 zł (0.9 90 KM).
Na nową generację czeka także drugi bestseller europejskiego rynku, Peugeot 2008. Największy rywal Captura również doczekał się bardzo poważnych zmian, ale jego ceny poznamy lada chwila. Aktualne 2008 startuje od 71 000 zł za 1.2 PureTech 110.