Już jutro otwarcie nowego fragmentu trasy S7 ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju

28 września kierowcy po raz pierwszy pojadą nowym odcinkiem trasy S7. Świeżo wybudowana droga ekspresowa prowadzi ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju. To pierwszy z trzech odcinków budowanej trasy S7 na południe od Krakowa, który zostanie oddany do użytku.

W sobotę, 28 września, pierwsi kierowcy pojadą drogą ekspresową S7 od Skomielnej Białej do Rabki Zdroju i dalej dwujezdniową drogą główną przyspieszoną do Chabówki. To wyjątkowo malownicza trasa z widokami na Tatry.

Z ponad 6-kilometrowego odcinka od Skomielnej Białej do Chabówki ponad jedna trzecia (ok. 2,3 km) poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich siedemnaście, w tym najdłuższy i najwyższy, liczący kilometr długości i 50 m wysokości. Z węzła Skomielna poprowadzono zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, do drogi krajowej nr 28 oraz do starego przebiegu DK7. Z węzła Zabornia, zjechać można na DK47 w kierunku Nowego Targu i Zakopanego oraz na DK7 do Chyżnego i granicy państwa ze Słowacją. Na Zbójeckiej Górze powstało miejsce obsługi podróżnych MOP.

TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC

Trudne warunki geologiczne

Budowa trasy S7 na odcinku Lubień - Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są fliszu karpackiego, czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi występują dodatkowo uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe.

Trasa S7, Skomielna Biała - Rabka ZdrójTrasa S7, Skomielna Biała - Rabka Zdrój GDDKiA

Geologia dała o sobie znać podczas budowy jednej z estakad położonej nad Zakopianką i drogami lokalnymi w Skomielnej Białej. Skomplikowane warunki geologiczne wymagały wprowadzenia innych rozwiązań technologicznych dla estakady o długości 281 m wznoszącej się nad powierzchnią terenu do wysokości 32 m. Tworzą ją dwa równoległe obiekty, z jezdniami o dwóch pasach ruchu.

Kiedy trasa S7 będzie w całości ukończona?

Liczący ok. 16,7 km fragment trasy S7 (w tym 15,83 km o parametrach drogi ekspresowej) podzielony został na trzy odcinki realizacyjne: Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała oraz Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany został dwujezdniowy fragment DK47 do Chabówki. Na całym tym odcinku powstanie w sumie 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady) oraz dwukomorowy tunel o długości 2,06 km.

Od soboty 28 września kierowcy będą mieć do dyspozycji ostatni odcinek, od Skomielnej Białej do Chabówki. Jeszcze w tym roku udostępniony zostanie 7,6-kilometrowy odcinek Lubień - Naprawa z tymczasowym włączeniem do starej DK7, którą kierowcy będą omijać budowę tunelu.

Ostatnim odcinkiem, Naprawa - Skomielna Biała o długości ok. 3 km, kierowcy pojadą w 2021 r. po zakończeniu budowy dwukomorowego tunelu o długości każdej nitki ok. 2,06 km.

Trasa S7, Skomielna Biała - Rabka ZdrójTrasa S7, Skomielna Biała - Rabka Zdrój GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Więcej o:
Copyright © Agora SA