Nowy Land Rover Defender. Legenda powróciła w zupełnie nowym stylu

Piotr Kozłowski
Nowy Land Rover Defender jedna z najważniejszych premier tego roku. Legendarna - nie bójmy się tego słowa - terenówka powróciła w zupełnie nowym wydaniu.

Już od dawna było wiadomo, że nowy Land Rover Defender nie będzie czymś na wzór Mercedesa klasy G - wizualnie surową terenówką o niezmienionym od lat wyglądzie. Przedstawiciele Land Rovera nie pozostawiali co do tego żadnych wątpliwości. Fani modelu nieco obawiali się tych zapowiedzi. Dziś już mogą zweryfikować, czy obawy były uzasadnione, czy przedwczesne.

Nowy Land Rover Defender 2020Nowy Land Rover Defender 2020 Fot. Filip Trusz

Nowy Land Rover Defender 2020 - prawdziwa terenówka

Nowy Land Rover Defender nie zalicza się do grona surowych terenówek pokroju wspomnianej G-Klasy, Suzuki Jimny czy Jeepa Wranglera. Idzie własną drogą. Wygląda jak komfortowy SUV. Ale pod tym płaszczykiem kryją się prawdziwie terenowe bebechy. Ma to zwiększyć krąg potencjalnych odbiorców - Land Rover nie zrobił Defendera wyłącznie dla poprawy wizerunku. To auto ma się sprzedawać - być prawdziwą terenówką o komforcie typowym dla zwykłych SUV-ów. Co prawda o terenowych właściwościach na razie nie mieliśmy okazji przekonać się na własnej skórze, ale liczby mówią same za siebie.

Prześwit w nowym Defenderze wynosi maksymalnie 291 mm. To więcej niż w najbardziej terenowej wersji Wranglera - Rubicon może pochwalić się wynikiem 283 mm. Idźmy dalej. Głębokość brodzenia? 900 mm. Nawet Ranger Raptor, czyli najbardziej terenowy z terenowych pickupów jest pod tym względem słabszy o 50 mm. Kąt natarcia? 38 stopni. Kąt zejścia? 40 stopni. Motomaniakom tych wartości wyjaśniać nie trzeba. Do ludzi okazjonalnie związanych z motoryzacją: To imponujące wartości. Podobnie jak półmetrowy skok koła.

Nowy Land Rover Defender 2020Nowy Land Rover Defender 2020 Fot. Filip Trusz

Dla formalności wspomnę, że nowego Defendera wyposażono w reduktor, mechaniczną blokadę centralnego mechanizmu różnicowego aktywną tylnego (opcja). Dodatkowo układ Terrain Response pozwalają dostosować Defendera do każdego rodzaju terenu. Technologia "niewidzialnej maski" ClearSight Ground View pokazuje ukryty obszar bezpośrednio przed przednimi kołami. To szczególnie przydatne podczas stromych podjazdów i zjazdów.

Do cech świadczących o przynależności do największych twardzieli trzeba zaliczyć jeszcze możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 3,7 tony i ładowność do 900 kg.

Nick Rogers, Dyrektor wykonawczy ds. opracowania produktu w firmie Jaguar Land Rover powiedział krótko:

Nowy Defender to najsprawniejszy w terenie Land Rover w historii.

Nowy Land Rover Defender 2020 - prawdziwy SUV

Z jednej strony o nowym Defenderze wciąż można mówić jak o prawdziwej terenówce. Jednak z drugiej ten model nigdy wcześniej nie był choćby w najmniejszym stopniu komfortowy. Teraz jest inaczej. Zupełnie inaczej.

Nowego Land Rovera Defendera można będzie kupić w dwóch wersjach: dłuższej pięciodrzwiowej (110) i krótszej trzydrzwiowej (90). Bagażnik tego pierwszego mieści prawie 650 l. Po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do 2380 l. Ponadto wersja 110 w opcji ma trzeci rząd siedzeń, czyli przemienia się w auto ośmioosobowe. Tak, ośmio, bo zarówno 110 jak i 90 mają dodatkowe miejsce z przodu, które na co dzień pełni rolę szerokiego i obszernego podłokietnika z chwytakami na kubki i praktycznymi przegrodami.

Nowy Land Rover Defender 2020Nowy Land Rover Defender 2020 Fot. Land Rover

Silniki w nowym Land Roverze Defenderze

Dwa silniki benzynowe i dwa diesle - między tymi motorami będą wybierać klienci zainteresowani zakupem nowego Defendera.

  • Silnik benzynowy 2.0 o mocy 300 KM (400 Nm)
  • Silnik benzynowy z systemem mikrohybrydowym MHEV 3.0 o mocy 400 KM (550 Nm)
  • Silnik Diesla 2.0 o mocy 200 KM (430 Nm)
  • Silnik Diesla 2.0 o mocy 240 KM (430 Nm)

Standardem we wszystkich wersjach jest ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów oraz napęd na cztery koła. Ceny nowego Land Rovera Defendera są na razie nieznane.

Ile kosztuje nowy Land Rover Defender

Ceny nowego Land Rovera Defendera startują od 241 900 zł brutto za wersję 90 i od 259 900 zł brutto w przypadku odmiany 110. Dokładny cennik wszystkich wersji na razie nie został opublikowany.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.