Co oznacza termin "klient indywidualny"? To tzw. "przeciętny Kowalski", kupujący auto dla siebie, oraz spółki cywilne i osoby prowadzące jednoosobową działalność. Nie liczymy tutaj zakupów firm. Przez pierwsze 6 miesięcy tego roku w Polsce klienci indywidualni zarejestrowali 87 619 nowych samochodów, czyli o 4,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
Kto znalazł się na pierwszym miejscu? Z ogromną przewagą nad resztą stawki - Dacia Duster. SUV jako jedyny zbliżył się do granicy 5000 aut w pół roku. Wrażenie robi też tempo, w którym Duster śrubuje swoje statystyki. Rok do roku wzrost sprzedaży to aż 91,1 proc. W przypadku tej marki trzeba pamiętać, że część aut praktycznie od razu po rejestracji wyjeżdża na zachód. Nie zmienia to faktu, że wynik Dacii i tak jest imponujący, a popularność nowego Dustera widać na polskich ulicach.
Na drugim i trzecim miejscu znajdziemy dwa miejskie samochody, które jeszcze do niedawna zacięcie rywalizowały o miano numeru 1. Toyota Yaris wyprzedziła Skodę Fabię. Warto zwrócić uwagę, że obydwa modele tracą klientów, a Fiat Tipo za ich plecami wręcz przeciwnie - kompakt cieszy się 45,8 proc. wzrostem.
Już niedługo na podium może się znaleźć także Toyota Corolla. Do Polski wjechała już nowa generacja, która pod jedną nazwą obejmuje teraz wszystkie trzy wersje nadwoziowe, hatchbacka, sedana oraz kombi. Dzięki temu Corolla jest na 75,9-procentowym plusie. Schodząca powoli ze sceny Toyota Auris (tak do niedawno nazywano Corollę hatch i kombi) wciąż jest wysoko - 6. miejsce i 11,6 proc. na plusie.
Pełne zestawienie znajdziecie na stronie Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w tym miejscu (źródło).