Eksperci oceniają wiele aspektów działalności każdej marki. Przede wszystkim ranking "Global BrandZ" powstaje w oparciu o wyniki finansowej danej firmy, ale ocena poszerzona jest o wyniki badań opinii publicznej, samych kierowców, bieżące działania marki oraz jej plany na najbliższą przyszłość. Przy ocenie, zwłaszcza w dobie walki z emisją, nie można pominąć także rozwoju proekologicznych technologii.
Tylko trzy marki przekroczyły szacowaną wartość 20 mld dolarów. Wyraźnie z przodu całej stawki znalazły się BMW oraz Mercedes, obydwaj producenci premium z Niemiec wyceniani są praktycznie identycznie - na około 23,3 mld dolarów. Wynik imponujący, ale wciąż daleki do lidera zestawienia. Podobnie jak rok temu, także w 2019 r. motoryzacyjnym numerem 1 okazała się Toyota. Japoński koncern wyceniono na 29,15 mld dolarów.
Waszą uwagę chcielibyśmy zwrócić też na Teslę, która w podobnych rankingach zawsze znajduje się w samej czołówce. Również w "Global BrandZ" kalifornijski producent elektryków wyprzedził kilku gigantów i uplasował się na 7. miejscu.
Warto też zaznaczyć, że praktycznie wszystkie motoryzacyjne marki odnotowały spadki wartości. Wszystkie oprócz Volkswagena. Dlaczego? Po ogromnej wpadce z aferą Dieselgate Wolfsburg konsekwentnie odmienia swój wizerunek, inwestując miliardy w samochody elektryczne.
Samochodowy lider rankingu "Global BrandZ" znalazł się daleko z tyły. Toyota zajęła dopiero 41. miejsce. Mercedes uplasował się na miejscu 54., a BMW - 55. Które marki są najwięcej warte? W tym roku dominuje Amazon.
Pełny raport w języku angielskim znajdziecie w tym miejscu: millwardbrown.com (bezpośredni link)