Nowy w przypadku Land Rovera Discovery Sport oznacza dość gruntowne odświeżenie wyglądu. Mniejszy brat klasycznego Discovery otrzymał m.in. nowe LED-owe reflektory, zmieniony grill i przemodelowane zderzaki. W konfiguratorze możemy się spodziewać także nowych kolorów lakieru i obręczy kół w rozmiarze 18-21 cala.
Kabina nowego Land Rovera Discovery Sport ma być wykończona materiałami wyższej jakości. Przed oczami kierowcy umieszczono duży ekran nowych wirtualnych zegarów, a systemem multimedialnym Touch Pro (najnowsza wersja) będziemy sterować z poziomu 10-calowego ekranu. Pod nim umieszczono sporo przycisków i pokręteł. Nowa jest także kierownica, fotele (w opcjach masaż) i wajcha zmiany biegów.
Z innych nowości możemy wymienić także bezprzewodową ładowarkę telefonu, pakiet Pet Pack, dla kierowców, którzy często w trasę zabierają swojego psa, lusterko wsteczne ClearSight Rear View w postaci ekranu z kamerą HD umieszczoną z tyłu pojazdu, system kamer 180 ClearSight Ground View oraz zestaw nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Podobnie, jak nowy Range Rover Evoque Discovery Sport zbudowano na nowej platformie Land Rover Premium Transverse Architecture.
W Europie Discovery Sport ma być dostępne w kilku różnych wersjach silnikowych. Po stronie diesli znajdziemy silnik 2.0 R4 o mocy 150 KM (380 NM), 180 KM (430 Nm) oraz 240 KM (500 Nm). Wszystkie to tzw. miękkie hybrydy. Wersję 150-konną będzie można zamówić także w klasycznej wersji. Benzynowe silniki również mają 2 litry pojemności i są miękkimi hybrydami - do wyboru 200 KM (320 Nm) lub 250 KM (365 Nm). Najmocniejsza jednostka ma mieć 300 KM.
Silnikom nowego Discovery Sport przyjrzymy się dokładniej po opublikowaniu polskiego cennika - wtedy poznamy nie tylko ceny, ale także osiągi i zużycie paliwa.
Nowego Land Rovera Sport można już zamawiać w Zjednoczonym Królestwie. Ceny startują od 31 575 funtów.