Polski rynek nowych samochodów ostatnio trochę tracił, ale w kwietniu branża znowu urosła. W zeszłym miesiącu zarejestrowano 46 381 samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 3,5 proc. w porównaniu z kwietniem 2018 r.
Kto był liderem? Tu chyba nikogo nie zaskoczymy, kiedy napiszemy, że Skoda Octavia. Z wynikiem 1 690 zarejestrowanych egzemplarzy na Octavię nie było mocnych. Do tego się już przyzwyczailiśmy, bo kiedy bierzemy pod uwagę cały rynek (klienci flotowi i indywidualni), to Octavia dominuje w Polsce od dłuższego czasu i rzadko ustępuje komuś miejsca.
Choć już niedługo może się to zmienić, bo na drugim miejscu, ze stratą zaledwie 50 szt., znalazła się Toyota Corolla. Skąd tak znakomita sprzedaż? Z dwóch powodów. Po pierwsze, poprzednia Corolla jest bardzo mocno przeceniona. Po drugie, najnowsza generacja pojawiła się już na polskich drogach i występuje w trzech odmianach - sedan, hatchback i kombi (dwie ostatnie wersje do tej generacji były sprzedawane jako Auris).
Za to w skali całego roku nie ma mowy o niespodziankach, a skład podium jest wręcz tradycyjny dla naszego kraju - Octavia, Fabia oraz Yaris. Tuż za nimi uplasowała się Dacia Duster oraz VW Golf.
Źródło danych: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR (link do pełnego zestawienia)