Mitsubishi Outlander zyskał sympatię wielu kierowców przez kilka aspektów – swoją praktyczność, bogate wyposażenie, a także przestronność 7-osobowego wnętrza. Nowa odsłona japońskiego bestsellera otrzymała sporo zmian. Po stronie wizualnej mamy nową osłonę chłodnicy i kilka wstawek umieszczonych w dolnych partiach zderzaków. Przednie reflektory wykonano w technologii LED, a katalog oferuje nowe aluminiowe felgi o średnicy 18 cali.
Zmiany stylistyczne to jednak nie wszystko. W nowym Outlanderze poprawiono precyzję prowadzenia przez zmianę charakterystyki przekładni kierowniczej. Tylne amortyzatory wyposażono w cylindry o większej średnicy, co przełożyło się na większą siłę tłumienia, a co za tym idzie – wyższy komfort podczas jazdy.
Nowinki pojawiły się też we wnętrzu. Kabinę lepiej wyciszono, a na desce rozdzielczej dodano srebrne wykończenia przycisków. Projektanci sporo uwagi poświecili także fotelom. Siedzenia w nowym Outlanderze mają lepiej wyprofilowane krawędzie siedziska i oparcia, co zapewnia odpowiednie trzymanie boczne.
Nowy Mitsubishi Outlander ma pod maską 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Występuje on w dwóch konfiguracjach: z manualną, 5-biegową skrzynią biegów i napędem na przednią oś, lub z bezstopniową przekładnią CVT, która przekazuje napęd na cztery koła.
W bazowej wersji Invite Plus otrzymamy dwustrefową, automatyczną klimatyzację, pełen pakiet bezpieczeństwa (7 poduszek powietrznych i 7 systemów bezpieczeństwa),światła dzienne i tylne LED, tempomat ze sterowaniem na kierownicy, elektrycznie regulowane szyby boczne, światła mijania z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, kierownicę z wykończeniem w kolorze czarnym typu piano i skórzanym obszyciem oraz relingi dachowe w kolorze srebrnym.
Do gamy wersji na rok 2019 dołączono nową opcję Instyle dostępną z przekładnią CVT i napędem 4WD. Ta odmiana jest skierowana do klientów, którzy oczekują bogatego wyposażenia, ale nie potrzebują 7-osobowej kabiny czy skórzanej tapicerki. Wersja ta oferuje także 5 zaawansowanych technicznie systemów bezpieczeństwa: BSW (monitoruje martwego pola w lusterkach bocznych), RCTA (ostrzega o ruchu poprzecznym z tyłu podczas cofania), FCM (ogranicza skutki kolizji czołowych), LDW (ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu) oraz ACC (tempomat adaptacyjny).
Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażera w odświeżonym modelu Outlander, oprócz 7 poduszek bezpieczeństwa i systemów bezpieczeństwa oferowanych w standardowym wyposażeniu, odpowiadają 4 innowacyjne systemy, dostępne od wersji Instyle: system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM) z funkcją wykrywania pieszych, system informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), system ostrzegania o niewidocznych pojazdach nadjeżdżających z tyłu (Rear Cross Traffic Alert RCTA) i ultradźwiękowy asystent ruszania (UMS), zapobiegający wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu. Jeśli kierowca nieumyślnie wciśnie pedał gazu w sytuacji, w której czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości 4 metrów na torze ruchu auta, które jest zaparkowane lub porusza się (dźwignia kierunku jazdy w pozycji R lub D) z prędkością około 10 km/h, układ wyemituje dźwiękowe ostrzeżenie oraz pokaże informację ostrzegawczą.
Nowe Mitsubishi Outlander można kupić od 94 267 zł. Marka aktualnie oferuje zniżkę w wysokości 50% VAT, co oznacza realną korzyść finansową ponad 15 000 zł. Dodatkowo klienci w prezencie otrzymają komplet opon zimowych. Standardowy cennik otwiera wersja Invite Plus z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów. Za takie auto zapłacimy 103 990 zł. Topowa odmiana Instyle Plus z napędem na cztery koła i bezstopniową przekładnią CVT to wydatek rzędu 158 990 zł.