Marka LOTOS jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje LOTOS – mówi Jacek Puchniarz, Szef Biura Infrastruktury LOTOS Paliwa.
Nowe standardy na stacjach LOTOS zaczęto wprowadzać już w zeszłym roku. Kierowcy mogli skorzystać z nowych stacji w Olsztynie, Rypinie, Katowicach, Tuszynie (2 stacje), Będzinie, Warszawie, Rawiczu, Żarach, Łęcznej, Chełmie, Sosnowcu i Żorach (2 stacje).
Na dalszą modernizację LOTOS w 2019 r. wyda kilkaset milionów złotych.
LOTOS planuje kompleksowe remonty, a standaryzacja obejmie przede wszystkim wymianę wizualizacji zewnętrznej, przebudowę sklepu oraz remont stacji i toalet. Zmieniły się elewacja, pylony cenowe, meble wewnątrz sklepu, oświetlenie czy terakota. LOTOS planuje także wymianę dystrybutorów, remont dachu i wiaty, nawierzchni drogowej oraz instalacji wodno-kanalizacyjnej.
Co ciekawe, niektóre stacje będą przystosowane do standardów amerykańskiej sieci z kanapkami Subway, z którą LOTOS współpracuje.
Nowe standardy to także powiększenie sklepów, modernizacja Cafe Punktów oraz wprowadzenie do oferty paliw premium Dynamic. Na wybranych stacjach będą się pojawiać także szybkie ładowarki dla samochodów elektrycznych, tak jak na warszawskiej stacji przy ulicy Łopuszańskiej.
LOTOS informuje także, że z rynku powoli zacznie znikać marka Optima. Mają funkcjonować jako LOTOS, a ich standard zostanie podniesiony.
W 2019 r. zaplanowano ujednolicenie kolejnych 14 stacji sieci LOTOS. To: Pabianice, Rosówek, Rybnik, Mikołów, Gdynia, Reda, Kikół, Puck, Skołoszów, Wrocław, Krosno, Pasłęk, Gdańsk i Kutno. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.