Alpine wraca do gry. Znamy polskie ceny modelu A110

Francuska marka zniknęła z motoryzacyjnej mapy świata na dwie dekady. Alpine powraca do życia z nowym modelem A110. Samochód będzie dostępny w Polsce, ale wszystkie egzemplarze z początkowej serii zostały sprzedane.

Lekkie, dwuosobowe coupe z centralnie zamontowanym silnikiem ma pod maską 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Jednostka o pojemności 1,8 litra rozwija 252 KM maksymalnej mocy dostarczane na tylną oś. Motor współpracuje z 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem Getrag. Do dyspozycji kierowcy oddano trzy zróżnicowane tryby jazdy - Normal, Sport oraz ekstremalny Track. W zależności od wybranego trybu zmieniają się ustawienia silnika, skrzyni, wydechu, układu kierowniczego i wyświetlacza we wnętrzu.

A110 osiąga pierwszą setkę w 4,5 sek. i może się rozpędzić do 250 km/h (elektroniczna blokada). Dla porównania, w podstawowa wersja Porsche Cayman rozpędza się do setki w 5,1 sekundy, a Cayman S w 4,6 sekundy. Konkurencyjna Alfa Romeo 4C potrzebuje tyle samo czasu, co Alpine A110.

Zobacz także: Nissan Micra 1.0 - test. Jeździliśmy jej najtańszą wersją

Zaprojektowany i produkowany we Francji model wyprodukowano w limitowanego edycji A110 Premiere Edition. Powstało tylko 1955 egzemplarzy – to nawiązanie do roku, w którym wystartowała produkcja marki Alpine. Wszystkie samochody sprzedano w pięć dni. Jednak niebawem do salonów trafią egzemplarze z seryjnej produkcji.

Marka Alpine należy do Grupy Renault, ale stanowi samodzielną jednostkę biznesową. Limitowaną wersję wyceniono na 58 tys. euro, a cenniki w Polsce startują od 256 tys. zł.

Czy Twoim zdaniem Alpine A110 odniesie sukces w Polsce?
Więcej o: