Salon Genewa 2017 | McLaren 720S | Ponad 500 KM na tonę
Zdjęcia tego modelu wyciekły na kilka dni przed oficjalnym odsłonięciem, ale w Genewie poznaliśmy więcej szczegółów. Uliczny bolid McLarena jest lżejszy i szybszy niż wersja 650S, która dała początek Super Series.
Nowy model podnosi poprzeczkę w kwestii aerodynamiki. Specjalnie zaprojektowane wloty powietrza przy słupkach A prowadzą powietrze przez drzwi aż po sam silnik umieszczony z tyłu. Takie rozwiązanie pozwoliło nie tylko polepszyć wydajność układu chłodzenia silnika o 15 proc., ale przy okazji wygenerowało większy docisk aerodynamiczny nadwozia. Całość dopełnia aktywne skrzydło zamontowane z tyłu, które aktywuje się w jednej z trzech pozycji, w zależności od sytuacji (przyspieszanie, pokonywanie zakrętu, hamowanie).
Nadwozie McLarena 720S zbudowano z włókna węglowego, które zapewnia lekkość i sztywność całej konstrukcji. Do kabiny wchodzi się przez drzwi unoszone do góry. Wewnątrz dominuje minimalizm, ale nie brakuje materiałów wysokiej jakości jak skóra, alcantara oraz karbon. Wielki, cyfrowy wyświetlacz deski rozdzielczej można zamienić za pomocą jednego kliknięcia w wąski pasek wyświetlający obrotomierz i aktualną prędkość - jak w rasowej wyścigówce.
McLaren 720S fot. McLaren
Nad pracą zawieszenia i układu kierowniczego czuwa system Proactive Control II. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów pracy: Comfort, Sport, Track. Inżynierowie McLarena opracowali program Variable Drift Control, który pozwala na łatwiejszą jazdę w kontrolowanym poślizgu.
Na koniec zaglądamy pod maskę. Pracuje tam nowa, 4-litrowa jednostka V8 biturbo. Jest to rozwinięcie silnika o pojemności 3,8, który występował w poprzednim modelu. Inżynierowie powiększyli pojemność, zainstalowali nowe, lżejsze elementy, a przy okazji zaktualizowali oprogramowanie sterujące. Motor rozwija 720 KM maksymalnej mocy przy 7500 obr./min oraz 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny przy 5500 obr./min. Nowy model rozpędza się od zera do setki w 2,9 sekundy. Druga setka pojawia się na prędkościomierzu po 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna McLarena 720S to 341 km/h.
McLaren 720S fot. McLaren
Nie znamy jeszcze ceny nowego modelu, ale już teraz wiadomo, że pierwsze egzemplarze trafią do nabywców w maju. McLaren 720S będzie konkurował z Ferrari 488 GTB i Lamborghini Huracan.
-
Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
-
SUV kochany przez Polaków. Co sprawia, że Toyota RAV4 jest tak popularnym autem?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
- Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
Forum
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (9)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (37)
- OT - zadania dla Bidena (64)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (31)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)