Lamborghini Huracan Performante jest równie szybki co nowy Aventador S. Ekstremalne "baby Lambo" rozpędza się do 100 km/h w oszałamiające 2,9 sekundy. 200 km/h na prędkościomierzu pojawia się po 8,9 sekundy. Flagowy model z Sant'Agata Bolognese ma nad Performante wyraźną przewagę dopiero w prędkości maksymalnej - Huracan może rozpędzić się do 325 km/h, a Aventador do 350 km/h.
Sercem Lamborghini Huracana Performante jest dobrze znana 5,2-litrowa, wolnossąca V-dziesiątka. Jednak tutaj mamy do czynienia z jej najmocniejszym wcieleniem - zastrzyk dodatkowej mocy to 30 KM i 40 Nm. Performante może się więc pochwalić 640 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przeprojektowano także siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat - zmiany biegów mają być teraz "błyskawiczne".
W porównaniu ze zwykłym coupe, Performante jest lżejsze o 40 kg. Lamborghini osiągnęło to dzięki wykorzystaniu specjalnego materiału na bazie włókna węglowego, który nazwano Forget Composite. Wykonano z niego m.in. przedni i tylny spojler, osłonę silnika, dyfuzor i tylny zderzak.
Nowy Huracan został także dopracowany pod względem aerodynamiki. Stąd wielki spojler z tyłu i lekko przeprojektowane nadwozie.
Tuż przed premierą Lamborghini pochwaliło się, że Huracan Performante pobił rekordowy czas przejazdu słynnego toru Nürburgring Nordschleife dla samochodu produkcyjnego. Czas Huracana to 6:52.01. Do tej pory rekordzistą Północnej Pętli było Porsche 918 Spyder, które przejechało tor w 6:57.00. Co ciekawe, rekordowy przejazd włoskiej ekipy odbył się w październiku ubiegłego roku, ale Lamborghini zwlekało z opublikowaniem czasu do premiery hardcorowego Huracana.
Za kierownicą Huracana zasiadł Marco Mapelli. Włoch (rocznik 1987) to doświadczony kierowca wyścigowy. Największe sukcesy odnosił w rodzimych seriach wyścigowych. Z Lamborghini związany jest już od dłuższego czasu. W 2015 r. za kierownicą Lamborghini Aventadora SV - w ramach imprezy "The Epic Nurburgring Lap" - pokonał tor w znakomite 6:59.73.
Lamborghini Huracan Performante trafi do sprzedaży już latem. W Europie będzie kosztować 195 040 euro, czyli ok. 840 tysięcy złotych. Do ceny trzeba jeszcze doliczyć podatek.