Sprzedaż w 2016 r. | Świetny rok Opla

Ubiegły rok był dla całej branży wyjątkowo udany. Również Opel świętował świetną sprzedaż. Niemcom udało się zająć drugie miejsce wśród klientów indywidualnych - wyprzedzili Skodę

Łącznie w 2016 roku do polskich klientów trafiło 37 480 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t marki Opel. Oznacza to 17,5% wzrostu (5 586 sztuk) w porównaniu do 2015 roku (łączna sprzedaż: 31 894 samochody). Udziały Opla w Polskim rynku wynoszą 7,88%.

Opel może się cieszyć tym bardziej, że jest drugą najczęściej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych. Opla wybrało aż 15 414 Polaków, do pierwszej Toyoty zabrakło zaledwie 228 samochodów. Obie marki przeskoczyły dotychczasowego hegemona - Skodę (13 861 aut rocznie).

Trzy największe bestsellery Opla w 2016 r.:

- Opel Astra - 14 819 sprzedanych aut

- Opel Corsa - 6 770 sprzedanych aut

- Opel Mokka - 4 481 sprzedanych aut

"Rok 2016 był świetny dla Opla. Nie tylko po raz trzeci z rzędu zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, ale także osiągnęliśmy piąty najlepszy wynik w historii marki w Polsce. Dzięki tak imponującym rezultatom, umocniliśmy naszą pozycję jednej z najchętniej wybieranych marek przez polskich klientów. W 2017 roku będziemy kontynuować największą ofensywę modelową w historii marki. Przed nami wiele premier, w tym nowej generacji flagowego Opla Insignia oraz debiut dwóch crossoverów – Crosslanda X oraz Grandlanda X. Dzięki nim wzmocnimy jeszcze bardziej naszą gamę modelową oraz wejdziemy w nowe bardzo modne segmenty rynku. Mamy więc wszelkie powody, aby optymistycznie patrzeć w przyszłość!” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Rekordowy rok nad Wisłą dla całej branży

To był bardzo dobry rok dla polskiej branży motoryzacyjnej. Rekordowy był nie tylko import samochodów używanych, ale też sprzedaż nowych aut w salonach. W 2015 roku po raz pierwszy od wstąpienia Polski do UE liczba zarejestrowanych nad Wisłą nowych aut przekroczyła granicę 400 tys. egzemplarzy (408 260). Teraz zbliżamy się do granicy 500 tys. W ubiegłym roku sprzedaż nowych aut w Polsce (samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t) wyniosła 475 935 sztuk, czyli o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej.