Łącznie w 2016 roku do polskich klientów trafiło 37 480 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t marki Opel. Oznacza to 17,5% wzrostu (5 586 sztuk) w porównaniu do 2015 roku (łączna sprzedaż: 31 894 samochody). Udziały Opla w Polskim rynku wynoszą 7,88%.
Opel może się cieszyć tym bardziej, że jest drugą najczęściej wybieraną marką w Polsce przez klientów indywidualnych. Opla wybrało aż 15 414 Polaków, do pierwszej Toyoty zabrakło zaledwie 228 samochodów. Obie marki przeskoczyły dotychczasowego hegemona - Skodę (13 861 aut rocznie).
- Opel Astra - 14 819 sprzedanych aut
- Opel Corsa - 6 770 sprzedanych aut
- Opel Mokka - 4 481 sprzedanych aut
"Rok 2016 był świetny dla Opla. Nie tylko po raz trzeci z rzędu zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, ale także osiągnęliśmy piąty najlepszy wynik w historii marki w Polsce. Dzięki tak imponującym rezultatom, umocniliśmy naszą pozycję jednej z najchętniej wybieranych marek przez polskich klientów. W 2017 roku będziemy kontynuować największą ofensywę modelową w historii marki. Przed nami wiele premier, w tym nowej generacji flagowego Opla Insignia oraz debiut dwóch crossoverów – Crosslanda X oraz Grandlanda X. Dzięki nim wzmocnimy jeszcze bardziej naszą gamę modelową oraz wejdziemy w nowe bardzo modne segmenty rynku. Mamy więc wszelkie powody, aby optymistycznie patrzeć w przyszłość!” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
To był bardzo dobry rok dla polskiej branży motoryzacyjnej. Rekordowy był nie tylko import samochodów używanych, ale też sprzedaż nowych aut w salonach. W 2015 roku po raz pierwszy od wstąpienia Polski do UE liczba zarejestrowanych nad Wisłą nowych aut przekroczyła granicę 400 tys. egzemplarzy (408 260). Teraz zbliżamy się do granicy 500 tys. W ubiegłym roku sprzedaż nowych aut w Polsce (samochody osobowe i dostawcze do 3,5 t) wyniosła 475 935 sztuk, czyli o 16,6 proc. więcej niż rok wcześniej.