Mitsubishi | Koniec żywota Lancera

Segment kompaktowych sedanów cały czas się kurczy. Kolejną ofiarą jest Mitsubishi Lancer, które wyjdzie z produkcji już pod koniec tegorocznego lata, a producent nie przewidział następcy

Przedstawiciele japońskiej marki poinformowali, że Mitsubishi skupi się na rozwijaniu oferty SUV-ów i crossoverów kosztem innych modeli w gamie. Pierwsze efekty tej strategii poznamy już podczas targów w Genewie, gdzie pojawi się nowy model określany przez producenta jako CUV. Producent po raz kolejny opuszcza targi w Detroit, gdzie po raz ostatni zameldował się przed wielką recesją w branży motoryzacyjnej.

Tymczasem szef północnoamerykańskiego oddziału marki zapowiedział, że pod koniec września z taśm montażowych zjedzie ostatni egzemplarz Lancera. W 2015 roku zakończono produkcję kultowej wersji Evolution, czyli odwiecznego rywala Subaru Imprezy WRX STI. Japoński sedan zanotował przez ostatnie lata znaczny spadek sprzedaży. W 2002 roku kompaktowy sedan trafiał rocznie do 69 tys. klientów w USA, a w 2016 roku sprzedano nieco ponad 14 tys. samochodów. Sytuacja wygląda podobnie na pozostałych kontynentach.

Tymczasem sprzedaż modeli Outlander i ASX (w USA znany jako Outlander Sport) cały czas rośnie. Oba modele przejdą w tym roku delikatny facelifting, a niebawem dołączy do nich zupełnie nowy przedstawiciel gatunku crossover. Wiadomo o nim tylko tyle, że ma wyglądać futurystycznie, a pod maską zadebiutują nowe, turbodoładowane silniki benzynowe i nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i multimediów. Producent jest przekonany, że będzie to najlepszy model Mitsubishi w historii.

Czy twoim zdaniem nowa strategia Mitsubishi zapewni japońskiej marce sukces?
Więcej o:
Copyright © Agora SA