Nissan X-Trail otrzymał właśnie nowy, mocniejszy silnik Diesla 2.0 dCi o mocy 177 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy motor będzie dostępny z napędem na jedną oraz obie osie. Po raz pierwszy wersję 4x4 będzie można zamówić nie tylko z 6-biegowym manualem, ale także z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Xtronic. Poza nowym silnikiem Nissan nie wprowadza żadnych zmian w swoim największym SUV-ie.
Nissan podał deklarowane spalanie (cykl mieszany) w zależności od wersji:
2.0 dCi 2WD Xtronic - 5,6 l/100 km
2.0 dCi 4WD - 5,6 l/100 km
2.0 dCi 4WD Xtronic - 6,0 l/100 km
Polski importer rozpoczyna sprzedaż X-Traila z topowym silnikiem od promocji. Na razie w salonach dostępne będą modele z rocznika 2016 w bogatej wersji wyposażenia N-Vision (w cenniku wyżej znajduje się tylko Tekna). SUV z napędem All Mode 4x4 i ręczną skrzynią został wyceniony na 147 700 zł. Do skrzyni Xtronic trzeba dopłacić 2 000 zł.
Pełny cennik Nissana X-Traila MY 2017 poznamy już niedługo.
Nissan X-Trail ze 177-konnym dieslem kosztuje 147 700 złotych. Z porównaniami do najgroźniejszych konkurentów trzeba podchodzić z dystansem, bo nie wiemy, ile dokładnie Nissan będzie kosztował, kiedy do sprzedaży wejdą modele z rocznika 2017. Oficjalny cennik poznamy w połowie stycznia.
Prawie dokładnie tyle samo co X-Trail kosztuje Kia Sorento (200 zł różnicy) z 185-konnym, dwulitrowym dieslem i automatem. Brat bliźniak Kii, Hyundai to już znacznie droższa propozycja.
Polskie ceny innych, popularnych dużych SUV-ów z podobnym silnikiem:
Skoda Kodiaq - od 140 350 zł (2.0 Diesel 190 KM; DSG)
Mitsubishi Outlander - od 155 990 zł (2.2 Diesel 150 KM; automat); dzięki promocji z okazji końcówki rocznika Outlander kosztuje teraz o 5 tysięcy mniej
Hyundai Santa Fe - od 179 900 zł (2.0 Diesel 185 KM; automat); aktualnie Santa Fe z tym silnikiem można kupić już za 159 900 zł