Pod maską nowego Mercedesa-AMG E63 pracuje sprawdzona 4-litrowa, podwójnie doładowana V-ósemka. Silnik parowany jest z dwusprzęgłowym automatem AMG Speedshift o 9 przełożeniach, a napęd 4x4 (4Matic) dostajemy w standardzie. W podstawowej odmianie E63 V8 oferuje kierowcy 563 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W jeszcze mocniejszej wersji S to odpowiednio 603 KM i 850 Nm.
Osiągi Mercedesa-AMG E63:
0-100 km/h - 3,4 sek. | 3,3 sek. w wersji S
Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h
W samochodzie przygotowanym przez AMG chodzi przede wszystkim o osiągi, ale Mercedes nie zapomina o planecie Ziemi. V-ósemka wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów. Kiedy jedziemy spokojnie i nie wykorzystujemy pełnego potencjału potężnego silnika, to klasa E wyłącza część cylindrów. Wpływa to na obniżenie spalania i emisji szkodliwych substancji. Niemcy nie ujawnili jeszcze dokładnych danych.
Ford Focus RS oczarował kierowców na całym świecie nie tylko bezkompromisową stylistyką i potężnym EcoBoostem - Amerykanie przygotowali dla swojego hot-hatcha specjalny tryb "jazdy bokiem". W podobne rozwiązanie - Drift Mode - został wyposażony również Mercedes E63. Można go włączyć, kiedy jedziemy w trybie Race, zdezaktywowaliśmy ESP i wybraliśmy manualny tryb zmiany biegów. Klasa E zamienia się wtedy w rasową tylnonapędówkę, a wchodzenie bokiem w zakręty ma być znacznie prostsze.
Nowa klasa E w wydaniu AMG to nie tylko potężny silnik i oszałamiające osiągi. Nie mogło zabraknąć drapieżnego makijażu. To m.in. szersze i agresywniejsze zderzaki, potężny wydech, dyfuzor oraz nowe felgi, przez które widać wielkie zaciski hamulców. Wnętrze to luksus z najwyższej półki doprawiony sportowymi akcentami - E63 w standardzie wyposażone jest praktycznie we wszystko, co oferuje limuzyna.
Mercedes-AMG E63 oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles. Kalifornijskie targi startują w połowie listopada. Kiedy drapieżna limuzyna trafi do pierwszych klientów? W Europie ma to być "początek przyszłego roku", a w Stanach okolice lata.