Opel Zafira | Ceny w Polsce | Droższy od głównych rywali

Opel Zafira po głębokim faceliftingu za kilka miesięcy trafi do salonów. Ceny startują od niespełna 80 tys. zł. To więcej niż główni rywale

Opel OnStar | Duży sukces Anioła Stróża

Opel zwleka z publikacją pełnego cennika odświeżonej Zafiry, ale uchylił rąbka tajemnicy, podając cenę podstawową. 79 950 zł - przynajmniej tyle trzeba będzie zapłacić za nowego niemieckiego minivana. To najwyższa cena podstawowa w porównaniu z głównymi rywalami, ale klienci Opla wiedzą, że dobrze poprowadzone negocjacje ze sprzedawcą mogą wyraźnie obniżyć ostateczną cenę.

Opel Zafira podąża ścieżką stylistyczną, którą znamy z nowej Astry czy Corsy. Minivan nabrał więc lekko sportowego charakteru. Dynamiczna sylwetka podkreślana jest przez chromowane listy i wyraźne przetłoczenia. Nie mogło oczywiście zabraknąć zupełnie nowego grilla, ładnych, charakterystycznych dla Opla LED-owych reflektorów, nowych wzorów felg oraz masy drobniejszych zmian i poprawek, które sprawiają, że Zafira stała się nowocześniejsza i wygląda po prostu lepiej.

Kokpit nowej Zafiry został drastycznie przeprojektowany. Projektanci Opla chcieli, aby był o wiele prostszy i bardziej elegancki. Wnętrze jest teraz bardzo przejrzyste, na pierwszym miejscu stoi praktyczność oraz ergonomia. Ze środka wyrzucono niepotrzebne przyciski, a 7-calowy ekran dotykowy został przeniesiony ze szczytu konsoli centralnej znacznie niżej. Nie sposób też nie zauważyć nowej - zgrabniejszej i lżejszej - kierownicy.

Na pokładzie Zafiry dostępne będą dwie wersje systemu multimedialnego. Podstawowy IntelliLink R 4.0 obsługuje Apple CarPlay oraz Android Auto. W IntelliLink Navi 950 dostaniemy jeszcze nawigację. Na wyposażeniu nie mogło zabraknąć systemu OnStar, czyli osobistego opiekuna kierowcy.

Opel chwali się też wygodnymi fotelami z atestem AGR, wielofunkcyjną konsolą FlexRail, panoramiczną szybą, całą masą schowków (podobno wygospodarowano ponad 30 "miejsc do przechowywania) oraz opcjonalnym system FlexFix, czyli zintegrowanym bagażnikiem rowerowym, który wysuwa się z tylnego zderzaka jak szuflada. Bez problemu pomieści cztery rowery. Pojemność bagażnika wynosi 710 litrów, a po złożeniu drugiego rzędu siedzeń wzrośnie aż do 1860 litrów.

W dzisiejszych czasach samochód po prostu musi być naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Nowa Zafira wywiązuje się z tego zadania śpiewająco. Adaptacyjne reflektory AFL LED na bieżąco dostosowują się do warunków, a przednia kamera OpelEye rozpoznaje znaki, monitoruje odległość od pojazdów i przeszkód. Specjalny system poinformuje o zagrożeniu, a asystent pasa ostrzeże o nieświadomym zjechaniu ze swojego pasa. Z kolei adaptacyjny tempomat wspomoże kierowcę w dłuższej podróży.

Za dobre wrażenia z jazdy odpowiada adaptacyjne mechatroniczne zawieszenie FlexRide - dostosowuje się do sytuacji na drodze stylu jazdy oraz preferencji kierowcy.

Co z jednostkami napędowymi? Na razie Opel nie wchodzi w szczegóły. Dowiedzieliśmy się tylko, że kierowcy będą mogli liczyć na "szeroką gamę silników", które mają być przystosowane do różnych rodzajów paliwa: benzyny, oleju napędowego, propanu-butanu (LPG) oraz sprężonego gazu ziemnego (CNG). Możemy się więc spodziewać tylko drobnych zmian w ofercie.

Do tej pory w Zafirze dostępne były następujące silniki benzynowe: 1.4 Turbo Ecotec (120 i 140 KM; dostępny w wersji LPG); 1.4 Turbo EcoFLEX (120 i 140 KM) oraz 1.6 Turbo Ecotec (150, 170 oraz 200 KM; dla 150-konnego wariantu dostępna wersja CNG). Miłośnicy Diesla mieli do wyboru: 1.6 CDTI Ecotec (120 i 136 KM), 2.0 CDTI Ecotec (130 i 170 KM) oraz 2.0 CDTI EcoFLEX (170 KM).

Ceny konkurentów

Ofertę obecnej w salonach Zafiry Tourer otwiera kwota 81 250 zł (bez promocji) za wersję Enjoy z 1.4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 120 KM. Można się spodziewać, że w przypadku poliftingowych egzemplarzy będzie tak samo. Jak nowa cena (79 950 zł) wypada na tle rywali?

- Citroen C4 Picasso (1.2, 130 KM) - 71 990 zł (Attraction), 78 990 zł (Seduction) - Kia Carens (1.6, 135 KM) - 67 990 zł (S), 69 990 zł (M) - Renault Scenic (1.2, 115 KM) - 75 700 zł - Toyota Verso (1.6, 132 KM) - 75 900 zł

ZOBACZ TAKŻE:

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

INNE LINKI:

Opel Astra IV (2009-2015) - opinie Moto.pl

Opel Ampera-e | W przyszłym roku

Noga z gazu. W tych miejscach działa Odcinkowy Pomiar Prędkości

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.