Co oznacza skrót GRMN z nazwy hardcorowej Toyoty GT86? Gazoo Racing Masters of Nurburgring. Toyota Gazoo Racing to wyścigowy dział Toyoty, a Nurburgring to oczywiście Zielone Piekło, jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów na świecie.
Standardowo Toyota GT86 ma 200 KM mocy i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak przystało na wersję z Nurburgringiem w nazwie, silnik został podkręcony. Z dwulitrowego boksera inżynierowie Toyoty wycisnęli 216 KM i 217 Nm. Moc trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem sportowo usposobionej, 6-biegowej, ręcznej skrzyni. Oprócz lekkiej kuracji sterydowej, Toyotę GT86 odchudzono o około 45 kg. Japończycy wciąż nie podali dokładnych osiągów. Toyota GT86 dostała jeszcze cały pakiet aerodynamicznych dodatków (m.in. wielkie skrzydło z tyłu, nowe wloty czy karbonowa maska), bardziej sportowe zawieszenie, ulepszone hamulce i nowe 17-calowe felgi z wyścigowymi oponami.
Niestety, Toyota GT86 w wersji GRMN przeznaczona jest tylko na rynek japoński i będzie ściśle limitowana. Powstanie jedynie 100 egzemplarzy, a każdy będzie kosztował co najmniej 53 800 dolarów, czyli 208 tysięcy złotych. Co potrafi Toyota 86 GRMN na ulubionym torze wszystkich producentów możemy zobaczyć na filmie:
KONKLUZJA AUTORA:
Toyota nie zaprzestaje swojej sportowej ofensywy. Wielkimi krokami zbliża się premiera "mniejszego brata GT-86", modelu S-FR, a więc małego i lekkiego autka ze stosunkowo mocnym silnikiem. Na przyszły rok Japończycy zapowiedzieli także prezentację konceptu nowej Toyoty Supry, który ma być już ostatnią prostą w drodze do powrotu kultowego modelu. Teraz Toyota eksperymentuje z samym GT86. Miłośnicy sportowych samochodów i japońskiej motoryzacji mogą zacierać ręce.
ZOBACZ TAKŻE: