Zmiany wizualne nie są duże (objęły także usportowioną odmianę GT), to raczej kosmetyka. Z przodu dostrzeżemy mocniej zarysowany i szerszy zderzak z chromowanymi obwódkami wokół lamp przeciwmgielnych oraz nowy wzór maskownicy grilla. W tylnej części również znajdziemy przestylizowany zderzak oraz lampy wykonane w technologii LED. Poza tym tradycyjnie zostaną wprowadzone do oferty nowe wzory aluminiowych obręczy kół (w rozmiarach 16 i 17 cali). Ponadto gama modelowa Kii cee'd zostanie poszerzona o nową linię GT Line , nadająca sportowy wygląd modeli GT zwykłym wersjom modelu we wszystkich wariantach nadwoziowych.
W środku Kii cee'd również nie ma rewolucji. Centralny panel nawiewów powietrza zyska chromowaną obwódkę. Zależnie od poziomu wyposażenia, chromowane akcenty zdobią także ramkę mieszka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz pokrętła klimatyzacji. Panel z ekranem dotykowym postanowiono wykończyć błyszczącą czernią. Z kolei egzemplarze z silnikami wysokoprężnymi będą teraz lepiej wyciszone.
Do oferty trafi system nawigacyjny o nowej grafice dla 7-calowego ekranu w konsoli centralnej. Do nowości należy także zaawansowany system informacyjny firmy TomTom, podający aktualności ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia o radarach kontroli prędkości, lokalizację pobliskich firm i usług oraz prognozy pogodowe. System Kia Connected Services dostępny będzie w gamie cee'da po wprowadzeniu specyfikacji GT Line na rynkach Europy w czwartym kwartale 2015.
Kia cee'd - wiele ofert na rynku aut używanych
Co pod maską? Wszystkie jednostki napędowe (1.4, 1.6, 1.4 CRDi i 1.6 CRDi) przeszły modyfikacje, aby spełniać normę Euro 6, ale to nie koniec zmian. Wraz z premierą odświeżonej Kii cee'd zadebiutuje nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 T-GDI. Na rynku polskim dostępna będzie wzmocniona, 120-konna, wersja, generująca 172 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 1500-4000 obr./min.
W zmodernizowanej Kii cee'd zadebiutuje siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DCT. Nowa skrzynia dostępna będzie wyłącznie w tandemie ze 136-konnym turbodieslem 1.6 CRDi i zdolna jest przenosić jeszcze wyższy moment obrotowy niż dotychczasowy sześciostopniowy "automat". Dla wszystkich wersji dostępna będzie wciąż sześciostopniowa skrzynia manualna, a dla silnika 1.6 GDI również sześciostopniowe DCT.
Do nowych rozwiązań zaliczyć należy układ ESC wzbogacony o nową logikę Torque Vectoring System (czyli kierunkowania momentu obrotowego), pozwalający ograniczać efekt nadsterowności pojazdu poprzez proporcjonalne przyhamowywanie wewnętrznych kół podczas pokonywania zakrętów.
Polski cennik zmodernizowanej Kii cee'd poznamy niebawem.
ZOBACZ TAKŻE: