Dwa podstawowe modele Toyoty w Europie, Auris i Avensis przeszły gruntowną modernizację. Zmieniono nie tylko wygląd obydwu aut, ale też poprawiono od strony technicznej. Po debiucie Aygo i Yarisa w zeszłym roku, jednoczesne wprowadzenie na rynek nowego Avensisa i Aurisa uzupełnia projekt odnowienia gamy modelowej Toyoty w Europie.
Modernizacja obejmie wersje Aurisa hatchback oraz kombi Touring Sports. Nowy model będzie wyróżniał się zmienioną stylistyką nadwozia, wyższej jakości wnętrzem oraz nowymi elementami wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i komfortu.
Używana Toyota Auris - Ogłoszenia
Najważniejszym źródłem napędu pozostanie system hybrydowy, który w 2014 roku stanowił aż 50 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty Auris w Europie. Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo (116 KM). W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D (126 KM) została zastąpiona przez silnik 1.6 D-4D (112 KM), a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D (90 KM) został znacząco zmodernizowany.
Nowy Avensis został zaprojektowany we francuskim studiu projektowym Toyoty ED2, był rozwijany w belgijskim centrum badań i rozwoju, a produkcja będzie odbywać się w brytyjskich zakładach koncernu. Przód auta upodobnił się do aktualnych modeli. Przypomina teraz bardziej Aurisa. Mocnym zmianom uległo wnętrze. Od razu w oczy rzuca się duży centralny wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8 cali, uzupełniony przez 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz umieszczony pomiędzy zegarami.
Używana Toyota Avensis - Ogłoszenia
Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 /147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Większe zmiany objęły paletę jednostek wysokoprężnych. Podstawowym silnikiem będzie teraz zupełnie nowy 1.6 D-4D (112 KM) zadowalający się średnim spalaniem na poziomie 4,1 l/100 km. Większa jednostka 2.0 D-4D została zmodyfikowana i osiąga teraz 143 KM. Silnik ten ma wyróżniać się wysoką kulturą pracy oraz systemem Start&Stop. Standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, umożliwi zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km.
Wśród nowości znajduje się także Prius+, czyli jedyny na rynku 7-osobowy minivan z napędem hybrydowym, który na początku br. został poddany face-liftingowi. Jest to zarazem pierwsza prezentacja modelu w Polsce. W drugiej części stoiska znajdą się ikony terenowe Toyoty. Hilux na szerokich terenowych oponach, czy Land Cruiser (z krótkim rozstawem osi) - od lat synonimem jakości, trwałości i najwyższej dzielności w terenie.
Ekrany LED obecne na stoisku Moto.pl zapewnia Meon.pl
ZOBACZ TAKŻE:
Toyota GT86 | Test | Historia nieznana
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty