Atest AGR (Akcja na Rzecz Zdrowych Pleców) oznacza, że fotele montowane w samochodach marki Opel są ergonomiczne i gwarantują najwyższy komfort siedzenia i podparcia pleców w trakcie długich podróży. Dzięki licznym opcjom regulacji kierowca może optymalnie ustawić fotel i nie odczuwać zmęczenia i bólu pleców nawet po wielu godzinach jazdy. Każdą zaawansowaną i przyjazną dla kręgosłupa konstrukcję fotela, która trafia do produkcji, poprzedza jednak wielostopniowy proces projektowania. Nie bez powodu koszt opracowania foteli stanowi około 10% kosztów produkcji samochodu.
Współpraca między firmą Opel i ekspertami AGR w celu zaprojektowania możliwie najwygodniejszych foteli
Pierwsze ergonomiczne fotele firma Opel wprowadziła w modelu Signum w 2003 roku. Obecnie ultranowoczesne i bardzo popularne fotele Opla, projektowane z wykorzystaniem kilkunastoletniego doświadczenia i w ścisłej współpracy z AGR (Akcją na Rzecz Zdrowych Pleców) - niezależnym stowarzyszeniem zaangażowanym w profilaktykę schorzeń kręgosłupa - można zamówić do wielu modeli, takich jak Insignia, Meriva, Zafira Tourer, Astra, Mokka czy Cascada. Bezpośrednim projektantem tych foteli jest firma Opel, dla której kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Do elementów, które je podnoszą, należą poduszki powietrzne, czujniki obecności pasażera i napinacze pasów bezpieczeństwa. Wszystkie te funkcje mają zagwarantować, że kierowca i pasażerowie samochodów marki Opel dotrą do celu bezpiecznie i wygodnie.
Sprawdź oferty specjalne na nowe modele Opla
Opel jest pierwszym wielkoseryjnym producentem samochodów, który otrzymał atest AGR dla montowanych przez siebie foteli. Fotele pretendujące do atestu muszą spełniać cztery podstawowe wymogi dotyczące: czterokierunkowej regulacji podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa (do przodu, do tyłu, w górę i w dół), pochylanego siedziska, regulacji jego długości, a także bocznego podparcia na poziomie siedziska i oparcia.
Zintegrowana klimatyzacja
Jednym z trudniejszych zadań fotela - oprócz zapewnienia podparcia - jest ogrzewanie lub chłodzenie użytkownika w zależności od warunków. "Niezwykle istotna jest kwestia odpowiedniego odprowadzania wilgoci wydzielanej przez ludzkie ciało. Przewiewność tapicerki i usuwanie wilgoci są zapewniane przez zintegrowane kanały przepływu powietrza. W fotelach wentylowanych umieszczone są małe wentylatory, których rolą jest chłodzenie i osuszanie powierzchni, z którą ma styczność kierowca" - mówi Leuchtmann. Taki system jest dostępny w Insigni i Cascadzie. Równie istotny aspekt to ogrzewanie. "Doprowadzamy ciepło niemal do całej powierzchni siedzenia" - podkreśla Leuchtmann. To istotna różnica w porównaniu z systemami, w których podgrzewana jest tylko część fotela.
ZOBACZ TAKŻE: