Silnik o pojemności 1598 ccm generuje 160 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego, co pod kątem osiągów czyni go odpowiednikiem dotychczasowej jednostki o pojemności dwóch litrów, a to wszystko przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla na poziomie 25 proc.
Renault Laguna - polski cennik
Technologia "twin-turbo" pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym znaczny moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów, oferując kierowcy dużą przyjemność prowadzenia. Układ składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Pierwsza pracuje przy niskich obrotach zapewniając bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów oraz dynamiczne przyspieszenie od niskich obrotów silnika (90 proc. maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne już od 1500 obr./min.). Druga turbosprężarka dołącza się przy wyższych obrotach, mając za zadanie zapewnienie równomiernego przyspieszenia i osiągnięcie wysokiej mocy przez silnik (100 KM z jednego litra pojemności).
Francuski koncern planuje montować nową jednostkę napędową głównie w większych modelach z segmentów C, D i E.
ZOBACZ TAKŻE: