Przypomnijmy, jest to model pozycjonowany nieco poniżej Klasy C, chociaż od jej obecnej generacji jest nieco dłuższy. Auto - zbudowane na płycie podłogowej A-klasy, a wzorowane na studyjnym Concept Style Coupe - mierzy 463 cm długości, 177 cm szerokości i 144 cm wysokości. Dzięki łagodnie opadającemu konturowi dachu, płynnie przechodzącemu w klapę bagażnika oraz charakterystycznie ściętemu "zadkowi", nowy model bardzo przypomina duże czterodrzwiowe coupe ze Stuttgartu, czyli Mercedesa CLS. Czy wygląda atrakcyjnie? Teraz, dzięki obszernej galerii oficjalnych zdjęć, każdy może z łatwością wydać werdykt. Jedno można powiedzieć na pewno - ze współczynnikiem oporu powietrza równym zaledwie 0,22, to najbardziej opływowy model w gamie Mercedesa. Jeśli natomiast chodzi o wnętrze, jest to właściwie idealna kopia wspomnianej wyżej A-klasy.
>> Mercedesa Klasy A można kupić naprawdę tanio <<
Przednie zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne - niezależną konstrukcję wielowahaczową. W celu obniżenia masy nieresorowanej, zwrotnice zostały wykonane z aluminium. Nowy model oferowany jest z dwoma wariatami zawieszenia: komfortowym lub - opcjonalnym - sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu) prześwitem. Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer.
Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1,6 i 2 litrów o mocy od 122 KM pod maską CLA 180, przez 156 KM w CLA 200 do 211 KM w CLA 250. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mają do wyboru dwa silniki. Ten z CLA 200 CDI (pojemność 1,8 litra) oferuje kierowcy moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy równy 300 Nm (wariant z tym silnikiem dostępny będzie od trzeciego kwartału 2013 roku). 2,2-litrowy turbodiesel, napędzający model CLA 220 CDI, generuje natomiast moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie odmiany silnikowe standardowo wyposażone są w funkcję start/stop. Klienci mogą wybrać, albo sześciostopniową skrzynię ręczną, albo siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT.
Standardowo Mercedes CLA oferowany jest z napędem na oś przednią. Opcjonalnie, klienci mogą również wybrać auto z nową generacją napędu 4MATIC. Wyposażenie standardowe nowego modelu obejmuje układ wykrywania senności ATTENTION ASSIST i radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z Brake Assist, który chroni przed kolizjami już od prędkości 7 km/h (wcześniej - powyżej 30 km/h). Młodsi kierowcy z pewnością docenią rozbudowany system multimedialny, pozwalający na bezprzewodową integrację samochodu z iPhonem, umożliwiający przeglądanie popularnych serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter) oraz odsłuchiwanie internetowych stacji radiowych.