Klienci, którzy zdecydują się na kupno nowej limuzyny Maserati będą mieli do wyboru dwa silniki. Podstawowa jednostka to widlasta szóstka zbudowana przez inżynierów Ferrari, ale bazująca na znanym z Chryslerów silniku Pentastar. Benzynowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma pojemność 3 litrów. Z pomocą dwóch turbosprężarek generuje moc 410 koni mechanicznych (przy 5500 obr./min) oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 1750 obr./min). Wskazówka prędkościomierza mija wartość 60 mil/h (ok. 97 km/h) po 5,1 sekundy, a zatrzymuje się po osiągnięciu prędkości 285 km/h.
Szukający mocniejszych wrażeń będą mogli wybrać silnik V8. Jednostka biturbo oferuje kierowcy 530 koni mechanicznych (przy 6500 obr./min) oraz 649 Nm maksymalnego momentu (przy 2000 obr./min). Dodatkowego "kopniaka" można odczuć po użyciu funkcji overboost. Wtedy maksymalny moment obrotowy rośnie do 710 Nm. Z mocniejszym silnikiem pod maską, nowe Quattroporte może rozpędzić się do 191 mil/h (307 km/h), z czego pierwsza "sześćdziesiątka" osiągana jest po 4,7 sekundy.
>> Ile kosztuje Quattroporte w polskich komisach? Sprawdzisz tu <<
Oba silniki współpracować będą z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która swoją drogą jest konstrukcją lżejszą od obecnie stosowanego automatu sześciobiegowego. Quattroporte z silnikiem ośmiocylindrowym występować będą wyłącznie w wersji z napędem na tylną oś. Klienci wybierający V6-kę będą mogli wybrać opcjonalny napęd na cztery koła. Układ opracowany został we współpracy z firmą Magna. W normalnych warunkach, cały potencjał generowany przez silnik przesyłany jest na koła tylnej osi. W razie potrzeby, do 50 proc. momentu może być przeniesione na przednie koła.
Szósta już generacja Quattroporte mierzy 526 cm długości i 195 cm szerokości, a odległość między osiami wynosi teraz 317 cm. Auto jest więc o niecałe 17 cm dłuższe i ponad 6 cm szersze od poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się o 11 centymetrów, co z kolei jest zapowiedzą bardziej przestronnego wnętrza. Mimo większych rozmiarów, nowe wcielenie limuzyny jest lżejsze. Z silnikiem V6 pod maską waży 1860 kilogramów, z V8-ką - 40 kilogramów więcej.
Maserati Quattroporte swoją światową premierę będzie mieć w styczniu, podczas targów samochodowych w Detroit.
ZOBACZ TAKŻE: