Nowa Toyota RAV4 w całej okazałości
Tyle kosztuje Auris w odmianie Life (nowa podstawowa wersja wyposażenia) napędzany, dobrze już znanym, silnikiem benzynowym o pojemności 1,33 litra. Oferująca 99 koni mechanicznych jednostka rozpędza auto do prędkości 100 km/h w czasie 12,6 sekundy i pozwala osiągnąć maksymalnie 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi w tym przypadku 6,6 l/100 km.
>> Japoński rywal Golfa już od 22 tys. zł <<
Na liście wyposażenia standardowego znajdują się, m.in.: systemy ABS i ESP, siedem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz lusterka boczne z podgrzewaniem, komputer pokładowy, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz centralny zamek. Co ciekawe, podstawowa odmiana Aurisa to jedyny wariant modelu, w którym zastosowano z tyłu belkę skrętną. Wszystkie pozostałe wyposażone są w zawieszenie wielowahaczowe.
Oprócz wspomnianej wyżej jednostki, klienci mogą również wybrać benzynowe 1.6 o mocy 132 koni mechanicznych, 90-konnego diesla o pojemności 1,4 litra, oraz wysokoprężne 2.0 rozwijające moc 124 koni mechanicznych. Za najtańszy wariant z silnikiem wysokoprężnym (1.4 D-4D) trzeba zapłacić 69 tys. złotych. Na zakup Aurisa z mocniejszym dieslem (2.0 D-4D) trzeba przygotować co najmniej 81 500 zł. W przyszłym roku klienci będą mogli również zamówić kompakt w wersji hybrydowej. W tandemie oferującym kierowcy 136 koni mechanicznych, silnik elektryczny współpracuje z benzynową jednostką 1.8.
Fabryczni tunerzy | Toyota TRD
Auris dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia: Life, Active, Premium, Dynamic oraz Prestige. Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa dostępna jest od wariantu Active (od 62 900 zł w aucie z silnikiem 1.6). Dopłacając do tej wersji klienci otrzymują również radioodtwarzacz CD/MP3 ze złączami AUX i USB i sterowaniem z koła kierownicy. System Toyota Touch występuje w odmianie Premium i wyższych (od 62 900 zł w aucie z silnikiem 1.6). W cenie są też m.in.: światła przeciwmgłowe oraz kierownica i gałka zmiany biegów obszyte skórą. Najbogatsze wersje Dynamic i Prestige dostępne są dla klientów, którzy wybiorą mocniejsze silniki. Za Dynamica z silnikiem 1.6 trzeba zapłacić 74 900 zł, z 2-litrowym dieslem pod maską - 86 500 zł. Ceny topowej odmiany kompaktu z silnikiem benzynowym startują od 80 900 zł.
Nowy Auris zadebiutuje w polskich salonach 11 stycznia, w kwietniu ofertę wzbogaci wariant hybrydowy, a we wrześniu wersja kombi. Jeśli chodzi o rodzaje napędu, przedstawiciele Toyoty spodziewają się, że wszystkie trzy warianty (benzynowy, wysokoprężny i hybrydowy) będą cieszyć się w naszym kraju takim samym powodzeniem, a najpopularniejszą odmianą ma być Auris z benzynowym 1.6 (od 69 900 zł).
Toyota szykuje również małą niespodziankę dla klientów, którzy dojdą do wniosku, że nowe wcielenie kompaktu jest za drogie, albo zwyczajnie obecne bardziej im się podoba. Równolegle z nową generacją modelu, firma będzie oferować starą. Auris Classic (nazwa robocza) będzie kosztować poniżej 50 tys. zł (najprawdopodobniej 49 900 zł). Nie znamy szczegółowej listy wyposażenia, ale przedstawiciele Toyoty zapewniają, że będzie ona bardzo długa. Nie będzie natomiast wyboru, jeśli chodzi o jednostkę napędową. Pod maskę Classica trafiać będzie wyłącznie benzynowe 1.33.
ZOBACZ TAKŻE:
Twój kot odda życie za nową Toyotę | Wideo