Młodzi ludzie przed trzydziestką stanowią w USA 40% potencjalnych klientów odwiedzających salony samochodowe. Chevrolet postanowił wsłuchać się w ich potrzeby i stworzył dwa prototypy na podstawie zebranych opinii.
Oba auta łączy sporo. W zamierzeniu mają być niedrogie, więc powstały na dostępnych platformach samochodów seryjnych. Nadwozia są dwudrzwiowe, a wnętrza naszpikowane elektroniką, ale nie tą z zakresu bezpieczeństwa, ale przede wszystkim związaną z szeroko pojętymi multimediami. Pod ich maskami pracuje ten sam silnik 1.4 Turbo Ecotec (znany z Opla Astry) o mocy 140 KM. No i w końcu obydwa noszą znaczek Chevroleta na masce.
Co je dzieli? Przede wszystkim styl. Model CODE 130R odwołuje się do przeszłości. Projektanci podkreślają ducha Corvette i Camaro, ale prędzej odnajdziemy w nim inspirację modelami Chevelle, czy Nova. Nadwozie o ostro prowadzonych liniach nawiązuje do czasów, gdy muscle cary były u szczytu swojej popularności. Tylny napęd zastosowany w CODE 130R doskonale odwołuje się do tej spuścizny, a turbodoładowany silnik zapewnia odpowiednie osiągi. Jednocześnie współpracuje on z systemem eAssist (system Start-Stop i rekuperacja energii podczas hamowania) dzięki czemu wilk syty (kierowca) i owca cała (planeta).
Z kolei TRU 140S to bardziej nowoczesna wizja. Swoimi kształtami przypomina nieco Cadillaca ELR, ale zamiast "ciąć" powietrze ostrym jak ostrze nadwoziem, jego kształty są pełne krągłości. Natura także jest łagodna. Silnik umieszczono z przodu i napędza on przednie koła. Sportowy wygląd oddaje jedynie ducha kierowcy.
Zapraszamy do obejrzenia wideo i wzięcia udziału w sondażu.
Projektanci o prototypach dla młodych ludzi
Koncepty dla młodych - Ja chcę
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Detroit 2012 | Pathfinder Concept