Acura to luksusowa marka Hondy. Chociaż na rynku amerykańskim zadebiutowała wcześniej, niż Lexus i Infiniti, to nie to nie zdołała zdobyć tak znaczącego prestiżu. Mimo to Honda nie zrezygnowała z marki Acura i nadal pod tą nazwą oferuje tam luksusowe Hondy.
W przeciwieństwie do swojej japońskiej konkurencji Acura jeszcze w latach 80. sprzedawała kompaktowe modele pod marką Acura. Początkowo była to Integra, którą z czasem przemianowano na RSX. Jej produkcję zakończono w 2006 roku i od tamtej pory w gamie Acury brakowało niedużego auta. Teraz ma się to zmienić za sprawą modelu ILX.
Acura ILX to kompaktowy sedan oparty na podzespołach nowej Hondy Civic (4d). Z przodu nawiązuje swoim wyglądem do większych modeli, m.in. do Acury TSX bazującej na europejskim Accordzie. Tył z kolei nie jest już tyk typowy dla Hondy i w moim odczuciu widać tu zapatrzenie w konkurencję. Linia boczna okien przypomina tę z Lexusa, tylna klapa zaś podobna jest do tej z Infiniti G. Niezależnie od skojarzeń Acura ICL i tak jest ciekawsza od Civika (sedan), który niespecjalnie zmienił się w najnowszym wcieleniu.
Pod maską ILX znajdziemy jeden z dwóch silników benzynowych lub układ hybrydowy. Mniejszy silnik 2.0 współpracować będzie z pięciobiegowym automatem. Większa jednostka 2.4 (200 KM) otrzyma skrzynię sześciobiegową. Opcją ekologiczną będzie hybryda wykorzystująca silnik benzynowy 1.5 połączony z motorem elektrycznym w miękką hybrydę. Układ ten znany jest z Hondy CRZ.
Debiut rynkowy w USA ma nastąpić na wiosnę tego roku z ceną podstawową poniżej 30 tys. dolarów.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Salon Detroit 2012 | Honda NSX