Modele rodziny Astra opuszczają bramy General Motors Manufacturing Poland od 1998 r. Program produkcyjny GMMP, zanim wzbogacił się o wersję trzydrzwiową, obejmował Astrę III sedan oraz Astrę czwartej generacji. Pojawienie się na taśmie montażowej wersji GTC jest wydarzeniem wyjątkowym, bowiem zakład w Gliwicach będzie jedynym na świecie wytwarzającym ten właśnie model. Przygotowania do tego wydarzenia trwały wiele miesięcy i obejmowały między innymi wdrażanie innowacyjnych technologii na wszystkich wydziałach produkcyjnych. Wartość inwestycji sięgnęła 325 milionów zł. Wysokość produkcji gliwickiego zakładu w 2010 r. wyniosła 158 732 szt samochodów, z czego 154 154 szt trafiły na eksport. W przyszłym roku ten wynik powinien znacząco wzrosnąć za sprawą Astry GTC. Tylko do końca roku ma powstać 17 000 egzemplarzy nowego modelu. Od czerwca Opel zebrał w całej Europie 15 000 zamówień na trzydrzwiową Astrę.
Astra GTC to samochód z zupełnie nowym nadwoziem. Jedynie dwa niewielkie detale są wspólne z innymi wersjami modelu. W podwoziu zastosowano przejętą ze sportowej Insignii OPC przednią oś typu HiPerStrut oraz opatentowaną przez Opla oś tylną z drążkiem Watta. Kierowca może korzystać z dobrodziejstw systemu kamer Opel Eye drugiej generacji o rozszerzonej funkcjonalności oraz biksenonowych reflektorów czwartej generacji.
W Polsce dostępne będą odmiany z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ofertę otwiera 1.4 Turbo Ecotec o mocy 120 KM za 75 800 zł. Mocniejsza odmiana tego silnika (140 KM) kosztuje 78 800 zł. Za najmocniejszego benzynowca 1.6 Turbo Ecotec o mocy 180 KM trzeba wyłożyć 82 600 zł. Turbodiesel 1.7 CDTI może mieć 110 lub 130 KM (odpowiednio 84 200 i 86 600 zł), a dwulitrowy turbodiesel dysponuje mocą 165 KM i dostępny jest za 91 900 zł.
Dariusz Dobosz
ZOBACZ TAKŻE: