Od stycznia tego roku marka z "Kraju kwitnącej wiśni" dostarczyła klientom dokładnie 27 444 samochodów hybrydowych. Oznacza to, że udział hybryd w ogólnej sprzedaży wynosi 67 proc. Co interesujące - w całym 2021 roku hybrydy stanowiły 57 proc. sprzedaży.
Pod względem popularności na szczycie zestawienia sprzedaży nadal znajduje się Toyota Corolla. Od początku roku sprzedano 8073 sztuk jej hybrydowych wersji.
Dla przypomnienia - aktualnie w gamie silnikowej znajdują się dwie tego typu opcje. Pierwsza z nich - 1,8 l Hybrid - dysponuje łączną mocą układu wynoszącą 122 KM oraz 163 NM momentu obrotowego. Oprócz niej klienci mogą wybrać zdecydowanie mocniejszą 2,0l Hybrid Dynamic Force. Ta z kolei generuje łącznie 184 KM, dysponując 202 NM momentu obrotowego.
Na kolejnym miejscu rankingu sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów marki plasuje się model C-HR. Miejski SUV jest oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym. W jego przypadku w ręce klientów trafiło 6160 sztuk.
Hybrydowe podium zamyka RAV4. W pojazdach sprzedanych od początku roku w 85 proc. przypadków pracuje napęd hybrydowy. Do końca czerwca Toyota przekazała klientom 5171 sztuk zelektryfikowanego SUV-a.
Reszta stawki plasuje się następująco:
Polska historia hybryd Toyoty zaczyna się w 2004 roku, kiedy do sprzedaży trafił Prius. W 2010 roku zelektryfikowany napęd zawitał także w modelu Auris, a dwa lata później w Yarisie.
Do tej pory do rąk polskich klientów trafiło 178 448 zelektryfikowanych pojazdów japońskiej marki.