Megaoszczędny VW Golf Bluemotion

Golf Blue Motion obecny jest na rynku od 2007 roku. Wyposażony w silnik Diesla mógł się pochwalić spalaniem na poziomie 4,5 l/100 km, później 3,8 l/100 km. Najnowszy Blue Motion bije je na głowę stając się jednocześnie jednym z najoszczędniejszych samochodów kompaktowych na świecie

Ecobrandy - moda czy biznes?

Nowy Golf, siódmej już generacji, to zupełnie nowa konstrukcja. Platforma nazwana MQB jest bardzo uniwersalna i jest w stanie pomieścić różne rodzaje napędów. A Volkswagen ma ich trochę w planach. Nowy Golf będzie oferował bodaj najszerszą ofertę na rynku w tym zakresie. Na pierwszy rzut poszły standardowe silniki benzynowe i wysokoprężne. W niedalekiej przyszłości zostaną one uzupełnione o wersję hybrydową, wtyczkowóz (hybrydę typu plug-in) i wersję w pełni elektryczną. Zanim to jednak nastąpi najoszczędniejszy w ofercie będzie nowy Golf Blue Motion napędzany silnikiem 1.6 TDI (EA288), a wspomagany całą masą "eko-gadżetów". Wynik przezeń uzyskany jest powalający, średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,2 l/100 km.

>>> Golf GTI - ogłoszenia <<<

Samochody w wersjach ekologicznych nie są niczym nowym. Wielu producentów ma je w ofercie, często oznaczone "tajemnym" dopiskiem. Niestety ich inżynierowie muszą wrócić do laboratoriów, gdyż na tle Golfa Blue Motion wypadają blado (auta, nie inżynierowie). Nawet Toyota Prius (bez możliwości doładowania akumulatorów z gniazdka) nie wypada zbyt atrakcyjnie.

Wszystko wskazuje na to, że obietnice stworzenia samochodu "trzylitrowego" (mowa o spalaniu, nie o pojemności silnika) złożone lata temu przez Volkswagena są bardzo bliskie realizacji. Na dodatek taki samochód będzie można kupić w salonie, a nie jedynie oglądać jego prototyp.

Jak tego dokonano? Volkswagen nie mówi o żadnych kosmicznych technologiach w nim zastosowanych. Komputer sterujący pracą silnika zoptymalizowano pod kątem zużycia paliwa, wydłużono przełożenia skrzyni biegów, która o dziwo ma ich tylko pięć. Podczas hamowania część energii jest odzyskiwana przez system rekuperacji, a podczas postoju system Start/Stop gasi silnik oszczędzając paliwo.

Silnik i większą część podwozia osłonięto specjalnymi płytami zmniejszającymi opory powietrza, nie zapominając jednak o wietrzeniu tarcz hamulcowych. O właściwy opływ powietrza dba przedni pas z odpowiednio ukształtowanym grillem oraz specjalny spoiler umieszczony nad tylną szybą. Wysiłki te opłaciły się, współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,27. Zawieszenie obniżono o 15 mm, a o niskie opory toczenia dbają specjalne  opony Continentala dostosowane do większego ciśnienia.

Nowy VW Golf Blue Motion jest więc megaoszczędnym autem, które jednocześnie jest w pełni funkcjonalne i potrafi rozpędzić się do 202 km/h. Do tego po raz pierwszy klient będzie miał wybór wersji wyposażenia. Nowy Blue Motion będzie dostępny jako Trendline lub Comfortline.

ZOBACZ TAKŻE:

VW Golf | Która generacja podoba Ci się najbardziej?

Volkswagen Golf | Historia klasyka

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.