Volkswagen Tiguan trzeciej generacji w odmianie z napędem hybrydowym plug-in jest dostępny w dwóch wersjach mocy systemowej - 204 KM i 272 KM. Zasięg samochodu wykorzystującego do jazdy silnik spalinowy oraz jednostkę elektryczną, wynosi łącznie ponad 900 km. Przy naładowanym do pełna akumulatorze o pojemności netto 19,7 kWh nowy Tiguan plug-in korzystając wyłącznie z energii elektrycznej może przejechać do 120 km. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Nowy Tiguan dostępny od kilku miesięcy w Polsce z silnikami TDI i eTSI mHEV (o cenach pisaliśmy tutaj - zobacz), teraz jest również do zamówienia w wariancie hybrydowym plug-in. Napęd jest przekazywany do kół za pośrednictwem automatycznej 6-biegowej skrzyni biegów DSG. Na długich trasach auto porusza się w trybie hybrydowym, a źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 115 KM i nowa 4-cylindrowa jednostka 1.5 TSI o mocy 150 lub 177 KM. Moc systemowa w zależności od wersji pojazdu wynosi 204 KM lub 272 KM. Słabszy wariant od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,2 s, a mocniejszy setkę osiąga w 7,2 s. Na krótkich odcinkach oraz w warunkach miejskich samochód może jeździć wyłącznie na silniku elektrycznym. Akumulator obu odmian może być ładowany z domowego gniazdka lub przy pomocy wallboxa z mocą do 11 kW, a w trakcie dłuższych podróży na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym z mocą do 50 kW.
Tiguan plug-in hybrid o mocy 204 KM jest dostępny w wersji Elegance (cena od 212 290 zł), którą w wyposażeniu standardowym wyróżnia m.in. w system Easy Open, reflektory LED Plus oraz podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu. Mocniejsza odmiana, z napędem o mocy 272 KM występuje w wersji R-Line (od 227 190 zł) i charakteryzuje się sportową stylistyką zewnętrzną i 19-calowymi aluminiowymi felgami Coventry, a we wnętrzu sportowymi fotelami przednimi ze zintegrowanymi zagłówkami.
Tiguan w wersji hybrydowej plug-in jest oferowany w wielu wariantach finansowania. W leasingu przy założeniu 10 proc. wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie miesięczna rata za odmianę o mocy 204 KM wyniesie 1904 zł netto.
Cena wyjściowa SUV-a zawiera następujące udogodnienia: cyfrowe instrumenty Digital Cockpit, system infotainment z ekranem o przekątnej 12,9", przełącznik wrażeń z jazdy (w tym wybór profilu jazdy), system ostrzegania Car2X, dodatkową środkową poduszkę powietrzną z przodu i tylne boczne poduszki powietrzne, automatyczną klimatyzację, gniazda USB-C i relingi dachowe. Systemy wspomagające to m.in.: Side Assist (asystent zmiany pasa ruchu), Front Assist (system awaryjnego hamowania), Lane Assist (asystent utrzymania pasa ruchu), Rear View (kamera cofania) i rozpoznawanie znaków drogowych.
Wyposażenie może zawierać opcjonalny asystent głosowy IDA. Można go używać do obsługi wielu funkcji pojazdu i systemu infotainment za pomocą komend głosowych. Ponadto IDA odpowiada na pytania z bardzo wielu dziedzin. W tym celu system korzysta z internetowych baz danych oraz, po raz pierwszy, z opartego na sztucznej inteligencji narzędzia ChatGPT. Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro zapewnia wyższy poziom komfortu i właściwości jezdnych. Kolejne nowości to funkcja masażu pneumatycznego w przednich fotelach czy reflektory matrycowe IQ.LIGHT HD.