Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Rozpoczęty przetarg dotyczy stworzenia projektu oraz budowy drugiej jezdni na odc. ok. 4 km, jadąc od strony północnej na odcinku Kępno Wschód — Baranów. Inwestycja obejmie również obiekty pod drugą jezdnię nad drogą powiatową nr 5704P i linię kolejową nr 272.
Inwestycja realizowana będzie w latach 2024 - 2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. wraz ze wsparciem środków unijnych.
Połowa września przynosi dobre wiadomości dla drogi S11. Po podpisaniu umowy na ostatni odcinek w woj. zachodniopomorskim oraz ogłoszeniu przetargu na odcinek Kępno – Olesno, przychodzi czas na przetarg na dobudowę drugiej jezdni na odcinku samej obwodnicy Kępna w woj. wielkopolskim. Ta realizowana etapami obwodnica zyska pełen przekrój 2+2, dzięki czemu przejazd nią stanie się jeszcze bardziej komfortowy i bezpieczny
- poinformował wiceminister infrastruktury Rafał Weber
Jednocześnie trwają prace projektowe nad budową trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim wyniesie około 280 km i podzielono ją na następujące odcinki:
Do 2030 roku cała trasa S11 połączy Pomorze Środkowe przez Piłę, Poznań i Kępno z Aglomeracją Śląską. Wraz ze zrealizowaniem wszystkich odcinków jej łączna długoś wyniesie około 550 km (obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km). Nad częścią z nich trwają albo prace projektowe, albo trwają czynności przygotowawcze.
W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz. Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad — Oddział Poznań