Nowy Bentley Flying Spur Hybrid najmocniejszą limuzyną w historii marki

Najnowszy Bentley Flying Spur Hybrid już niebawem zostanie przedstawiony światu. Pojazd zostanie wyposażony w nowy układ napędowy Ultra Perfomance Hybrid, za którego sprawą reprezentacyjny model będzie najmocniejszą limuzyną w historii marki.

Brytyjski producent samochodów luksusowych Bentley Motors zapowiada nową wersję modelu Flying Spur, która zastąpi obecny model wprowadzony na rynek w 2019 roku. Luksusowy, czterodrzwiowy Grand Tourer zyska zupełnie nowe oblicze dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Ultra Performance Hybrid. Napęd ten całkowicie skoncentrowany na osiągach został zaprezentowany po raz pierwszy w modelu Bentley Continental GT Speed. Dzięki tej jednostce nowy Flying Spur będzie najmocniejszym, najbardziej dynamicznym i najwydajniejszym czterodrzwiowym samochodem w 105-letniej historii marki Bentley.

Moc 782 KM i 1000 Nm

Nowy układ napędowy nawiązuje do wieloletniej tradycji brytyjskiego producenta polegającej na uzupełnianiu silników spalinowych technologią zwiększającą wydajność. Bentley idzie teraz o krok dalej wykorzystując właśnie układ hybrydowy. Dzięki połączeniu jednostki V8 i zasilania elektrycznego inżynierom udało się zapewnić jeszcze większą moc i maksymalny moment obrotowy. Producent podaje, że istotne wzmocnienie silnika elektrycznego zapewnia mocne przyspieszenie już przy niskich i średnich prędkościach, podczas gdy zoptymalizowana jednostka V8 dostarcza jeszcze więcej mocy przy wyższych prędkościach. 

Wiadomo oficjalnie, że dzięki połączeniu nowego 4-litrowego turbodoładowanego 8-cylindrowego silnika z motorem elektrycznym, nowy Flying Spur osiągnie łączną moc 782 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, a jego zasięg jazdy w trybie całkowicie elektrycznym przekroczy 72 km. 

Dźwięk nie zostanie sztucznie podbity

Co jeszcze wiemy o szykownym napędzie? Inżynierowie marki Bentley podobno położyli duży nacisk na dopracowanie brzmienia układu wydechowego. Rezultatem ma być wielowymiarowy dźwięk, który podkreśli charakter pojazdu bez stosowania sztucznych, elektronicznych wzmocnień.

Zobacz wideo