Mercedes-AMG zaprezentował najnowszego członka rodziny AMG GT na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Pojazd otrzymał nazwę Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC+ i jest skierowany do poszukiwaczy wyjątkowej dynamiki jazdy na torze wyścigowym. Z komunikatu prasowego na temat tego auta można się dowiedzieć, że za sprawą wprowadzonych zmian auto lepiej reaguje na polecenia kierowcy i cechuje się lepszą wydajnością, gwarantując bardziej sportowe wrażenia z jazdy, co będzie szczególnie zauważalne podczas wizyty na torze.
Aerodynamika została poprawiana. Tylne skrzydło zwiększa docisk na tylnej osi o około 15 kilogramów. Doszły też dodatkowe chłodnice w nadkolach i elektryczne pompy wody w górnych chłodnicach poprawiające wydajność układu chłodzenia przy intensywnym użytkowaniu. Górne chłodnice dyferencjałów na przedniej i tylnej osi oraz skrzynia rozdzielcza w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ są teraz aktywnie chłodzone. Zmienione osłony standardowo montowanych ceramicznych hamulców kierują do nich więcej powietrza chłodzącego.
W celu uzyskania lepszego przyspieszenia, zmodyfikowano sterowanie silnikiem i jednostka benzynowa AMG 4.0 V8 biturbo legitymuje się teraz mocą 612 KM (+27 KM) i maksymalnym momentem obrotowym 850 Nm (+50 Nm). Auto od 0 do 200 km/h przyspiesza w 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy szybciej niż AMG GT 63), a maksymalna prędkość wynosi 317 km/h.
Auto tak samo jak "zwykła" wersja GT 63 otrzymuje hydraulicznie sterowane zawieszenie (AMG ACTIVE RIDE CONTROL) z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych, skrętną tylną oś i aktywną aerodynamikę. W kabinie standardowo montowane się fotele AMG Performance z wysokim podparciem bocznym i kierownica AMG Performance ze skóry Nappa/mikrofibry. W nadkola trafiają 21-calowe kute felgi z oponami Michelin Pilot Sport 5. Opony Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup są dostępne opcjonalnie bez dodatkowych opłat. Wymiary opon to 295/30 ZR 21 z przodu i 305/30 ZR 21 z tyłu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.