Toyota Yaris Cross pozycjonowana w klasie pojazdów B-SUV, podobnie jak miejski Yaris otrzymuje nowy napęd hybrydowy piątej generacji o nazwie Hybrid 130. Układ oparty na silniku benzynowym 1.5 l ma nową przekładnię oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny. Wraz z ulepszeniem jednostki sterującej moc zwiększono o 14 proc. ze 116 KM do 132 KM, a moment obrotowy silnika elektrycznego jest wyższy w całym zakresie obrotów. Poprawa wynosi aż 30 proc - zamiast 141 Nm teraz jest 185 Nm. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Auto szybciej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, lepiej się rozpędza oraz ma większą elastyczność, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Yaris Cross rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (10,7 s), a czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h jest krótszy o 0,4 sekundy (8,9 s). Prędkość maksymalna wciąż wynosi 170 km/h. Zmiany te nie wpłynęły znacząco na emisje CO2 (103-122 g/km). Co z oferowaną do tej pory 116-konną hybrydą? Dotychczasowy napęd będzie dostępny równolegle w Yarisie Cross.
Toyota poinformowała o poprawie wygłuszenia pojazdu. Ograniczony został hałas i wibracje układu napędowego. W kwestii dźwięku silnika ulepszono wyciszenie w czterech aspektach. Do lewego mocowania silnika dodano amortyzator dynamiczny, zamontowano też rezonator na dolocie. Wygłuszenie deski rozdzielczej zmieniono z jednowarstwowego na trójwarstwowe, a dodatkową warstwę filcu dodano w jej górnej części. Żeby lepiej radzić sobie z hałasem drogowym oraz opływającym powietrzem zastosowano grubszą przednią szybę oraz szyby boczne.
W zależności od wersji wyposażenia przed kierowcą umieszczono 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników lub 12,3-calowy wirtualny kokpit. Układ dużych cyfrowych zegarów można dopasować korzystając z czterech opcji: Smart, Casual, Sporty i Tough. Ekran systemu multimedialnego ma przekątną 9" lub 10,5". Nowością jest cyfrowy kluczyk, kompatybilny ze smartfonami z systemami operacyjnymi Apple i Android. Inne nowości to nowe wzory tapicerek i miękkie obicie zastosowane w dolnej części deski rozdzielczej.
Standardem w nowym Yarisie Cross jest system multimedialny Toyota Smart Connect o zwiększonej mocy obliczeniowej. Nawigacja oparta jest na chmurze, a informacje o ruchu drogowym są przekazywane na bieżąco. Inteligentny asystent głosowy wywoływany komendą "Hej Toyota" został zaprogramowany tak, by rozumieć naturalną mowę, w tym takie komunikaty. Ponadto samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonami przy pomocy interfejsów Apple CarPlay i Android Auto.
Zestaw systemów bezpieczeństwa, wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, został zaktualizowany o najnowszą generację Toyota Safety Sense. Aktualizowanie multimediów i systemów wsparcia można aktualizować metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Auto zyskało kamerę i radary o lepszych parametrach.